نشست فعالین حوزه کودک و نوجوان استان بوشهر با معاون فرهنگی کانون کشور فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در نشست فعالین حوزه کودک و نوجوان استان بوشهر اظهار داشت: جایگاه فعالیت کودک و نوجوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، استراتژیک کشورهای بیگانه تمرکز بر کودکان و نوجوانان است. […]

نشست فعالین حوزه کودک و نوجوان استان بوشهر با معاون فرهنگی کانون کشور

فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در نشست فعالین حوزه کودک و نوجوان استان بوشهر اظهار داشت: جایگاه فعالیت کودک و نوجوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، استراتژیک کشورهای بیگانه تمرکز بر کودکان و نوجوانان است. سرمایه گذاری جدی در نهادینه سازی سند ۲۰۳۰ تاثیرات مخربی برجامعه و کودک و نوجوان دارد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تاکید کرد: آن چه در حوزه کودک مهم است یادگرفتن این است که چه کارهایی نباید انجام دهند. سعی کشورهای بیگانه در نداشتن محتوی دینی در کتاب های کودک و نوجوان است، و به صورت ویژه این موضوع را دنبال می کنند، به طوری که در کتاب های غیر دینی هم اگر ( به نام) خدا در آن نوشته باشد نمی پذیرند.

فلاح تصریح کرد: در هیچ کشوری این قدر راحت اجازه وارد کردن افکار دیگران را نمی دهد و ایران جزو معدود کشورهایی است که محدودیتی در این بخش ندارد.

ایشان افزود: کشور ایران فاقد اطلس موضوعات است. مسلما وقتی از این اطلس محروم باشیم نمی توانیم موضوع خوب برای کودک و نوجوان انتخاب کنیم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور خاطر نشان کرد: نیاز مبرم جامعه کودک و نوجوان به ساختار تحلیل و ارزیابی و مکان یابی سنی است. این رده سنی باید دفتری داشته باشد تا سوالات خود را بنویسد. سوال نکردن کودکان ناشی از فکر نکردن آنان است که بسیار خطرناک می باشد.

فلاح گفت: وظیفه اهل قلم و نویسندگان نیاز سنجی و هم افزایی جامعه در حوزه کودک و نوجوان است آنوقت کتابی تولید می شود که از تراوش های ذهنی نویسنده نیست بلکه نیاز کودک و نوجوان است.

در پایان جلسه سمیه رسولی رییس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ضمن عرض تبریک به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار از خبرنگارانی که با کانون همکاری داشتند تحلیل به عمل آورد‌.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین