مدیر کل اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر : *هنوز اشتغال ۵۰ درصدی جوانان بومی در صنعت نفت و گاز محقق نشده است* مصدق کشاورزی، مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر در بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت کشور در گفتگو با خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین اظهار داشت: […]

مدیر کل اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر :
*هنوز اشتغال ۵۰ درصدی جوانان بومی در صنعت نفت و گاز محقق نشده است*

مصدق کشاورزی، مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر در بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت کشور در گفتگو با خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین اظهار داشت: هنوز انتظار ما از صنعت  نفت و گاز برای اشتغال ۵۰ درصدی جوانان بومی محقق نشده است.

کشاورزی خاطر نشان کرد: لازم است که تعدادی از نیروهای خوب بومی استان به صنعت نفت و گاز بدون آزمون  وارد شوند.


مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: ۳۲ درصد از دانش آموزان ما در هنرستان‌ها و مراکز کاردانش‌ مشغول به تحصیل هستند، خانواده ها، صدا سیما، آموزش و پرورش و اصحاب رسانه نقش بسزایی در تشویق  دانش آموزان جهت شرکت در کلاس های فنی و مهارت آموزی دارند.

کشاورزی از اشتغال ۱۹ هزار و صد نفر از ابتدای سال جاری تا کنون در استان بوشهر خبر داد و گفت: این در حالی است که تعهد اشتغال استان بوشهر ۱۸ هزار و سیصد و سی و سه نفر بوده است، و سالیانه بالغ بر ۴۶ هزار نفر فارغ التحصیل به جمعیت اشتغال استان افزوده می شود.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر اعلام کرد: بالغ بر یک هزار و  ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در هفته گذشته بین شهرستان های استان توزیع شده است.

عبدالمجید دراهکی، مدیر کل فنی و حرفه ای استان بوشهر بیان کرد:برای اولین بار فنی و حرفه ای استان بوشهر با مربیان توانمند، متخصص و نمونه و مدال های کسب شده موفق به کسب امتیازات لازم برای برگزاری بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت کشوری شده است.

ایشان افزود: در این مسابقات ۱۷ نفر در سه حوزه به مدت ۴ روز، رشته آجرچینی ۵ نفر، کاشی کاری ۵ نفر، و رشته جوشکاری ۷ نفر در شهرستان کنگان به رقابت خواهند پرداخت.

وی همچنین از شبیه سازی جوشکاری MAG با واقعیت مجازی خبر داد و گفت: این مدل جوشکاری متقاضی کار زیاد دارد، درارای سه پارامتر است و شبیه ساز مثل مربی همراه هنرجو می باشد و خطاها را به او گوشزد می کند.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین