تا اینجا درباره این املاک چه می‌دانیم؟   ۱️⃣ فوری فروشی؛ ۴٧٠ هزار متر در جزیره لارک در لیست اعلام شده سازمان شیلات نیز از طرح مولدسازی بی‌نصیب نمانده است؛ یک زمین ۱۰۸ هزار متری در سیستان و بلوچستان و یک زمین ۴۷۰ هزار متری در جزیره لارک به همراه ساختمان‌های اداری و ساختمان […]

 

تا اینجا درباره این املاک چه می‌دانیم؟

 

۱️⃣ فوری فروشی؛ ۴٧٠ هزار متر در جزیره لارک

در لیست اعلام شده سازمان شیلات نیز از طرح مولدسازی بی‌نصیب نمانده است؛ یک زمین ۱۰۸ هزار متری در سیستان و بلوچستان و یک زمین ۴۷۰ هزار متری در جزیره لارک به همراه ساختمان‌های اداری و ساختمان تکثیر در مازندران در این لیست مازادند.

 

۲️⃣ کتابخانه‌ها و خانه‌های ترویج مازادند

در لیست منتشر شده تعدادی کتابخانه به چشم می‌خورند؛ کتابخانه نوربهار، سهرورد، کرسف و سه خانه ترویج در زنجان، کتابخانه روستایی قاسم آباد و کتابخانه لائین نو در خراسان رضوی و خانه‌های ترویج در استان‌های دیگر.

در لیست فوق تعداد زیادی مهمانسرا در استان‌های مختلف از جمله استان کردستان نیز به چشم می‌خورند.

 

۳️⃣ اموال جهاد کشاورزی در استان‌های مختلف

دارایی‌های ستاد وزارت جهاد کشاورزی شامل باغات و زمین های وسیع چند صد هزار متری و چند میلیون متر مربعی از موارد فروشی این طرح است. از جمله یک زمین با مساحت ۵.۵ میلیون متر مربع، باغ‌هایی در دماوند، محله ازگل تهران، انبار ماشین آلات، زمین مرکز توسعه نوغانداری کشور و باغ و زمین‌هایی در کرج.

 

۴️⃣ ساختمان‌های سازمان دامپزشکی

ده هکتار پست قرنطینه کمال شهر کرج و ساختمان سازمان دامپزشکی کشور در سه طبقه در لیست مازاد منتشر شده است.

 

۵️⃣ سازمان چای

املاک مسکونی، تجاری، انبار و زمین‌هایی از سازمان چای کشور در استان‌های مختلف نیز در لیست فروش قرار گرفته است.

 

۶️⃣ اموال سازمان تعاون روستایی، سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در حراج

▫️بیش از ٣٠ ملک سازمان تعاون روستایی نیز مازاد تشخیص داده شده است؛ انبارهایی با ظرفیت صد تا هزار تن در این لیست به چشم می‌خورند.

▫️در لیست اموال ستاد سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، انباری در محله نارمک تهران و ٢۶ ملک مسکونی در شهرستان چالوس استان مازندران نیز دیده می شود.

▫️لیست اموال مازاد سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی مشتمل بر ١٨ ملک با کاربری باغ، مسکونی، کشاورزی و… است که اغلب مربوط به استان های ایلام، هرمزگان، همدان، البرز، مازندران و آذربایجان شرقی است.

▫️در لیست اموال قابل تهاتر یا فروش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی علاوه بر نهالستان ٢٧٠ هزار متری قصرشیرین، باغ‌هایی در ارومیه، البرز و… وجود دارند، بی آنکه مشخص شده باشد متراژ آنها چه میزان است.

 

۷️⃣ دیگر زمین‌های مازاد استانی

در لیستی که شبکه شرق منتشر کرده است برخی زمین‌های مازاد استانی نیز آمده‌اند؛ یک نهالستان ۱۱۹ هزار متری در طارم، مرکز پرورش ماهی ۱.۵ میلیون متری در اردبیل، زمین گاوداری ۲۳۵ هزار متری در زاهدان، ایستگاه ۱.۲ میلیون متری کرسگان اصفهان، مجتمع انبارهای چمالان خراسان رضوی با عرصه ۶۰ هزار متر مربعی، زمین کشاورزی ۲ میلیون متر مربعی چگنی استان لرستان، زمین قنات حسین بای خراسان رضوی با عرصه ۱.۴ میلیون متر مربعی، زمین زراعی ۱۰۳ هزار متر مربعی خراسان رضوی، پنبه جوق زنجان با عرصه ۱۹۴ هزار متر مربعی، ایستگاه امور دام کردستان با عرصه ۹۸ هزار متر مربعی، مجتمع پرورش ماهی ۲۵۲ هزار متر مربعی گردیگلان کردستان، چندین واحد مسکونی و دهه ها قطعه زمین دیده می شود.

 

 

  • منبع خبر : عصر فوری