پنجمین نمایشگاه بین المللی تخصصی خرما و صنایع و وابسته بوشهر   خورشید گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر روز سه شنبه ۱۶ آبان در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از راهکارهای رونق بازار خرما، ارتقاع بهبود، رشد و صادرات آن است. ایشان افزود: هدف ما از برگزاری نمایشگاه بین امللی تخصصی خرما […]

پنجمین نمایشگاه بین المللی تخصصی خرما و صنایع و وابسته بوشهر

 

خورشید گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر روز سه شنبه ۱۶ آبان در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از راهکارهای رونق بازار خرما، ارتقاع بهبود، رشد و صادرات آن است.

ایشان افزود: هدف ما از برگزاری نمایشگاه بین امللی تخصصی خرما توسعه بازارهای هدف در نمایشگاه خرما و تغییر نگاه سنتی به بین المللی است.

گزدرازی تصریح کرد: در سراسر دنیا ۴۶۰ واریته خرما وجود دارد که در استان بوشهر با وجود تنوع زیاد محصول فقط ۴ نوع آن تجاری است، و بصورت فرآورده ( قهوه خرما، پودر هسته خرما، رنگینک، توپک خرمایی و ….) بفروش می رسد.

ندیر پور جم رئیس انجمن ملی خرما استان بوشهر در این رابطه گفت: هدف از برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی تخصصی خرما ارتقای کیفی خرما و اهمیت درجه بندی در ایجاد بازار خرمای کبکاب و رشد و صادرات آن است، هرچند که در سال های گذشته علی رغم هشدارهای بخش خصوصی در حق خرمای استان جفا شد.

پور جم متذکر شد: در سنوات گذشته برای افزایش صادرات، دولت مشوق‌های صادراتی در نظر می‌گرفت که متاسفانه چند سالی است قطع شده، تمامی تمرکز ما بر این است که مجدداً مشوق‌های خرمای صادراتی در استان احیاء شود.

حسین نامور رئیس نمایشگاه بین‌المللی تخصصی خرمای استان بوشهر در این خصوص خاطر نشان کرد: نمایشگاه‌ها رسالت‌های متعددی دارند که در سطح ملی و بین‌المللی دارای جایگاه ویژه است. امروزه شناسایی و تبادل افکار و توانمندی‌ها از طریق همین نمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

نامور اعلام کرد: نمایشگاه سال قبل و با وجود این که در فصل گرم سال بود اما؛ قریب به ۲۰۰ هزار نفر بازدید کننده داشت، تصمیم گرفته شد که پنجمین نمایشگاه بین المللی تخصصی خرما در نیمه دوم سال که هوا بهتر است برگزار شود.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی خرمای استان بوشهر در خصوص شرکت کنندگان در نمایشگاه گفت: ۶۴ شرکت کننده از ۱۳ استان (کرمان، کرمانشاه، البرز، مشهد، فارس و… ) در پنجمین نمایشگاه حضور خواهند داشت که از این تعداد ۲۸ شرکت از استان بوشهر است،در این نمایشگاه محصولات و فراوردهای خرما و (کود، سم و…) به معرض فروش گذاشته می شود.

نامور خاطر نشان کرد: علاوه بر شرکت کنندگان داخلی، از کشورهای قطر، قزاقستان، روسیه، بنگلادش، پاکستان و امارات نیز شرکت کننده خواهیم داشت

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین