ناخدا جواد غلام نژاد جبری پیسو « دلفین » در بوشهر …. ۱۵ عدد دلفین گوژپشت اقیانوس هنددر سال ۱۳۹۲ در بوشهر شناسی شده است.که شامل مادر و فرزند،نابالغ و بالغ در کنار یکدیگر بوده اند. و با دلفین های بندر نخیلو مشترک هستند. دلفین گوژپشت اقیانوس هند از سال ۲۰۱۵ به عنوان گونه در […]

ناخدا جواد غلام نژاد جبری
پیسو « دلفین » در بوشهر ….
۱۵ عدد دلفین گوژپشت اقیانوس هنددر سال ۱۳۹۲ در بوشهر شناسی شده است.که شامل مادر و فرزند،نابالغ و بالغ در کنار یکدیگر بوده اند. و با دلفین های بندر نخیلو مشترک هستند.
دلفین گوژپشت اقیانوس هند از سال ۲۰۱۵ به عنوان گونه در معرض خطر انقراض(EN) در لیست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست (IUCN)قرار گرفته است و به واسطه حضورش در زیستگاه ساحلی با عمق کمتر از ۲۵ متر به شدت در معرض تهدید عوامل انسانی مانند ادوات صیادی قرار دارند.
که بعد از ۹ سال در کنار ساحل ریشهر ۳عدد از آن ۱۵ عدد که شامل ۱ مادر و دو فرزند درحال زیستند. مسیر حرکتی این ۳ دلفین حد فاصله ساحل ریشهر تا ساحل جفره می باشد.
البته اگر مثل آن ۱۲ عدد دلفین در تورهای ماهیگیری گیر نکنند.می توانند زاد و ولد کنند…
محیط‌زیست بوشهر و شیلات بوشهر باید حد فاصله حرکت این دلفین های که فقط ۳ عدد ازشون باقی ماند را محافظت کنند و تورهای ماهیگیری در مسیر حرکت این دلفین ها را ممنوع کنند.دلفین ها در اکوسیستم دریا بسیار نقش مهمی دارنند.
خانه آبزیان در دریا می باشد.دریانوردان به دریا و آبزیان احترام بگذارید.صیادان صید بی رویه و زیستگاه هایی که آبزیان در خطر انقراض هستند را رها کنید.دریانوردان در دریا زباله نریزد.مردمی که از ساحل استفاده می کنید در کنار ساحل زباله های خود را رها نکنید.
«به دریا احترام بگذارید،به آبزیان احترام بگذارید ،زباله در دریا نریزد»

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین