مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر: در حوزه وصول استان بوشهر از آخر رتبه ۵ کشور از بین ۳۹ شرکت تولید برق غلامرضا حشمتی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین در خصوص این که چرا […]

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر: در حوزه وصول استان بوشهر از آخر رتبه ۵ کشور از بین ۳۹ شرکت تولید برق

غلامرضا حشمتی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین در خصوص این که چرا شرکت توزیع برق استان به خسارات وسایل برقی که به خاطر قطع و وصل و یا ضعیف بودن ولتاژ برق حاصل شده به فوریت اقدام نمی کند اظهار داشت: در قانون وازرت نیرو تکلیف شده بابت هر ۱۰۰ تومان در قبض برق مشترکین خانگی پوشش‌های بیمه‌ای ارائه شود. در سال های گذشته عدد قابل توجه تر بود و ماهم اخلاق مدارتر همه خسارات را به شبکه برق اعلام نمی کردیم و با کمک توانیر تا سال ۱۳۹۹ پرداخت می شد و عدد پاسخگو بود، اما؛ از سال ۱۴۰۰ و تورم، افزایش پوشش بیمه ای کفاف نداد و بیمه گر خسارت هنگفتی متقبل شد و ضررکرد. با پیگیری ها و حتی درگیری بیمه متعهد نشد.

حشمتی افزود: در ۱۴۰۱ تقریبا خسارات سه ماه اول تا اخر خرداد از حساب خزانه برداشت شد از آن پس سیستم بصورت غیر حضوری سایتی معرفی کرد و مشترکین اسناد خسارت خود را بارگذاری می کردند که بدون ممیزی و فاکتورهای دیگری بود، هم در روش اشکال داشت و هم مبلغ. پیگیری های متعدد انجام شد و منجر به این گردید که کل خسارات ۱۴۰۰ قریب ۸ میلیارد تومان، که یک میلیارد آن در سه ماه اول پرداخت شده بود و ۷ میلیارد باقیمانده طلبکاری مردم خارج از بیمه از منابع داخلی توانیر نقدینگی کنیم و پرداخت شود، با این طرح حجم زیادی از پرونده مختومه گردید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ توانیر به دستگاه های نظارتی و به ما اعلام کرد که تکلیف قانونی فقط شامل بیمه آتش سوزی و فوت است، وسایل برقی خانگی تکلیف قانونی ندارد و بیمه شامل نمی شود، ولی؛ با این وجود شرکت درجاهایی که شبکه برق مثل؛ افتادن پایه یا درخت خساراتی متحمل مردم می کردد بصورت موردی خسارت را پرداخت کرد.

حشمتی به سوال دیگر در خصوص قبض های میلیونی صادر شده مشترکین خانگی گفت: یکی از چالش ها این شرکت وصول مطالبات انرژی برق است، نرخ برق سالانه و در مجلس به صورت کشوری تنظیم و ابلاغ می شود.

وی تاکید کرد: ۵ یا ۶ شرکت تعرفه اعمال می کنند و نرم افزار محاسبه می کند. چک کردن کیلو وات قبلا دستی بود و خطای دید داشت ولی آلان قریب ۹۵ درصد از کنتورها بوسیله پردازش تصویر قرائت می شوند. پس اگر موردی بوده احتمالا میزان مصرف کیلووات رعایت نشده و یا کنتور خراب بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در ادامه بیان داشت: ۱۶۷هزار قبض مشترک برق خانگی استان بوشهر بستانکار شرکت توزیع نیروی برق استان هستند، و در طرح مشوق‌های مشترکین کم مصرف برق از ۳۱ خرداد تا ۳۱ شهریورماه ۶۴.۷ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی برق به مشترکان خانگی استان بوشهر پرداخت شده است.

حشمتی افزود: تابستان گذشته میزان برق مصرفی در بخش اداری استان بوشهر ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت، ولی؛ در بخش صنعت با ۱۲ ساعت در هفته خاموشی در ۶ ماه اول سال انرژی مصرفی ۱۰ درصد افزایش داشت.

ایشان همچنین از اضافه شدن ۱۱ هزار و ۳۶۳ اشتراک فروخته شده خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۲۳ اشتراک در بخش عمومی، ۸۸ اشتراک بخش کشاورزی، ۴۰ اشتراک صنعت و یک هزار و ۴۸۲مشترک تجاری هستد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اعلام کرد: استان بوشهر رتبه اول کشور در حوزه خاموشی، سوم کشور در بهبود ولتاژ، دوم در حوزه سرمایه گذاری، از نظر حجم رتبه ۸ کشور، و در حوزه وصول از آخر رتبه ۵ کشور از بین ۳۹ شرکت تولید برق را دارا می باشد.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین ، سهیلا شعبانی