>>>ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد چند بالگرد آمریکایی به همراه پهپاد در نزدیکی فرودگاهی در بغداد ، ۲ خودروی بسیج مردمی عراق را هدف قرار دادند که در نتیجه آن افزون بر سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و بیش از ۹ تن از نیروهای بسیج مردمی به شهادت رسیدند نیروی های تروریستی آمریکایی عهده دار مسئولیت […]

>>>ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد چند بالگرد آمریکایی به همراه پهپاد در نزدیکی فرودگاهی در بغداد ، ۲ خودروی بسیج مردمی عراق را هدف قرار دادند که در نتیجه آن افزون بر سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و بیش از ۹ تن از نیروهای بسیج مردمی به شهادت رسیدند
نیروی های تروریستی آمریکایی عهده دار مسئولیت این کار شدند و پروازهای خودشان را تا ساعتی پیش بر فراز شهر بغداد بیشتر کردند و فضای بغداد را تصاحب کردند و حاکمیت عراق را نقض کردند
سفارت آمریکا نیز به تمامی کارمندان آمریکایی دستور داده فروا بغداد را ترک کنند و منطقه سبز بغداد کاملا از سوی دولت عراق مسدود شده است.

>>>سامر عبدالله، مسئول امور عملیات‌های خارجی حزب‌الله لبنان، در حمله آمریکا به خودروی سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران و ابو مهدی المهندس معاون رئیس حشد شعبی کشته شده است.
رسانه های عراقی خبر دادند هادی العامری فرمانده سازمان بدر عراق و یکی از فرماندهان بلند پایه الحشد الشعبی به دست تفنگداران آمریکایی دستگیر شد

 >>>منابع عراقی نام و مشخصات شهدای حمله تروریستی فرودگاه بغداد را اعلام کردند.
▫️شهدا عبارتند از:

۱٫ شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه

۲٫ حاج ابو مهدی المهندس نایب رئیس حشد شعبی عراق
۳٫ سامر عبدالله داماد شهید عماد مغنیه
۴٫ داماد شهید سلیمانی
۵٫ محمد رضا جابری مدیر تشریفات حشد شعبی در فرودگاه
۶٫ حسن عبدالهادی، حشد شعبی
۷٫ محمد الشیبانی، حشد شعبی
۸٫ حیدر علی، حشد شعبی

>>>برخی از رسانه های عراقی ترجیحا فرضیه اطلاع یافتن طرف آمریکایی از حضور سردار سلیمانی را از طریق حضور ابومهدی مهندس در فرودگاه و از طریق یک طرف عراقی قوی تر می دانند.

>>>اولین واکنش شخصیت های عراقی

++سیدعمار الحکیم: حادثه ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نقض صریح حاکمیت ارضی عراق است.

++مقتدی الصدر هواداران خود را به آمادگی برای حمایت کامل از عراق فراخواند.

++گردان‌های حشدالشعبی علیه آمریکا اعلان جنگ کردند. برخی از منابع محلی میگویند: تعدادی از نفرات این گردان‌ها در حال حرکت بسمت پایگاه‌های آمریکا در عراق هستند.

++عبدالمهدی: حمله آمریکا نقض آشکار حاکمیت عراق است .نخست وزیر عراق خواهان نشست فوق العاده پارلمان این کشور شد
«ما با شدیدترین عبارات این اقدام آمریکا را که به شهادت قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون حشد شعبی انجامید محکوم می‌کنیم».
«اقدام به ترور شخصیت‌های عراقی و شخصیت‌هایی از کشورهای دوست در خاک عراق نقض آشکار حاکمیت عراق است».

++پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز جنوب لبنان
برخی رسانه‌ها از پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین بر فراز «صیدا» و جنوب لبنان خبر دادند.

++گردان‌های سید الشهداء عراق در واکنش به ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس اعلام کرد: مبارزه در شدیدترین وضعیت خود قرار دارد و جز به اخراج اشغالگران آمریکایی آرام نمی‌گیریم.

++سردار سرتیپ قاآنی به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد.

>>>از لحظاتی پیش، پرواز ۲ فروند هواپیمای ترابری C-17A Globemaster III ایالات متحده حامل تسلیحات و نیروهای نظامی از پایگاهی در این کشور بسمت خاورمیانه

 

>>>واکنش برخی جمهوریخواهان آمریکایی به ترور سردار سلیمانی

++لیندسی گراهام: من ازاقدام برحسته ترامپ علیه تجاوز ایران قدردانی می‌کنم.
++بن ساس: رئیس‌جمهور کار شجاعانه و درستی انجام داد و آمریکایی‌ها باید به نظامیانی که این عملیات را انجام دادند، افتخار کنند.
++تام کاتن: آنچه او (سردار سلیمانی) سزوارش بود، رسید و سربازان آمریکایی که با دستان او کشته شدند نیز به آنچه سزاوارشان بود رسیدند، عدالت. آمریکا بعد از مرگ (شهادت) سلیمانی امن‌تر است.
++جیم اینهاف: دشمنان آمریکا نباید به سخنان ترامپ شک کنند. آمریکا به دنبال جنگ نیست و نباید هم باشد، اما هرکه شهروندان، نیروها و دوستان ما را تهدید کند، همانطور که رئیس جمهور وعده ‌اش را داده بود، با واکنش ما مواجه میشود.

 >>>آژیر قرمز در پایگاه چهارم شکاری

++ بنا به اطلاع منابع محلی صدای آژیر قرمز در پایگاه چهارم شکاری دزفول به صدا درامد .
++ پروازهای اسکرامبل بطور مستمر در حال پرواز هستند.

>>>اعلام آمادگی نیروهای جریان صدر عراق برای انتقام شهدا از آمریکا

++معاون جهادی جریان صدر اعلام کرد مبارزان این جریان در اوج آمادگی منتظر صدور فرمان رهبر این جریان برای مقابله با اشغالگران آمریکایی، پرورش دهندگان داعش و تروریسم است.
++«ابویاسر» گفت: ما در «جیش الامام المهدی» و تیپ «الیوم الموعود» آمادگی کامل خود را برای اجرای فرامین اعلام می‌کنیم و منتظر اشارت برای حفاظت از عراق عزیز و دین و مذهبیم.

>>>جان بولتون: امیدوارم ترور ژنرال سلیمانی سرآغاز تغییر نظام ایران باشد

++مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید عملیات تروریستی علیه سردار سلیمانی را ستود.

>>>دفتر فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسامی شهدای عضو سپاه پاسداران­ را که در حمله تروریستی آمریکایی ها در بغداد به شهادت رسیدند اعلام کرد.

دراین حمله تروریستی، جمعا ده نفر به شهادت رسیدند که پنج نفر از جمله سردار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی, ایرانی و پنج نفر دیگر از جمله ابومهدی مهندس معاون نیروهای حشدالشعبی عراق، عراقی بودند.

اسامی شهدای پاسدار همراه سردار شهید سلیمانی به این شرح است:
۱-سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری نیا
۲-سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا
۳- سرگرد پاسدار هادی طارمی
۴- سروان پاسدار وحید زمانیان
بر این اساس برخی شایعات مبنی بر حضور و شهادت داماد سردارسلیمانی در حمله تروریستی بامداد امروز امریکاییها تکذیب می شود.

>>>پمپئو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم اما دست‌بسته هم نخواهیم ماند

حمله‌ای که سلیمانی را هدف قرار داد قانونی بود.
دنبال جنگ با ایران نیستیم اما درحالی که جان آمریکایی ها را در خطر ببینیم، دست‌بسته هم نخواهیم ماند آمریکا هر آنچه در توان دارد برای حمایت از منافع خود در منطقه به کار می‌بندد. احتمال هرگونه حمله سایبری علیه خود از سوی ایران را مد نظر داریم.

>>>سوئیس: پیام‌هایی را بین ایران و آمریکا مبادله کردیم

وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد سفیر این کشور در تهران پیام‌هایی را از آمریکا به ایران منتقل کرده است.انتقال این پیام‌ها پس از ترور سردار سلیمانی بوده است.

>>>پرواز جنگنده ها و پهپادهای آمریکایی بر فراز پایگاه عین الاسد

++هواپیماهای جنگی و پهپادهای آمریکایی بر فراز پایگاه هوایی عین الاسد در عراق به پرواز آمده اند تا برای هر نوع شرایط فوق العاده آماده باشند.

>>>نشست محرمانه شورای امنیت سازمان ملل پس از شهادت سردار سلیمانی

++خبرگزاری اسپوتنیک بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد پس از شهادت سردار سلیمانی شورای امنیت قرار است نشست محرمانه‌ای برگزار کند.

>>>ترامپ: سلیمانی باید سال‌ها پیش حذف می‌شد

ترامپ با مطرح کردن ادعاهای بی‌پایه و اساس علیه سردار سلیمانی مدعی شد: ژنرال قاسم سلیمانی هزاران آمریکایی را در برهه‌ای از زمان کشته یا به شدت مجروح کرده بود و در حال برنامه‌ریزی برای کشتن تعداد بیشتری بود، اما گرفتار شد!.
ترامپ همچنین مدعی شد باید مدت‌ها قبل او را از میان برمی‌داشتند.

 

>>>ابراز نگرانی پوتین و ماکرون از پیامدهای ترور سردار سلیمانی

++در بیانیه‌ی کرملین در خصوص گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون آمده است: «دو طرف نگرانی خود را درباره کشته شدن[شهادت] فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز طی حمله نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد ابراز داشتند و خاطرنشان کردند که این اقدام می‌تواند تنش‌ها در منطقه را به‌شدت افزایش دهد.»

>>>آماده‌باش پایگاه‌های موشکی ایران

++یک منبع آگاه: پایگاه‌های موشکی ایران در پی ترور سپهبد سلیمانی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند

>>>تهران- دبیرخانه شورای عالی امنیت-۹۸/۱۰/۱۳ -به دنبال حمله جنایتکارانه آمریکا به خودرو سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی که منجر به شهادت ایشان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت گردید، شورای عالی امنیت ملی بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدواالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

شهادت سردار رشید اسلام، فرمانده غیور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی، حامل نشان عالی ذوالفقار و دیگر فرماندهان مبارزه با تروریسم به ویژه مجاهد خستگی‌ناپذیر شهید ابومهدی المهندس را به امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری( مدظله العالی)، سلحشوران مقاومت اسلامی، همرزمان و خانواده ایشان و تمامی ملت ایران تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.

سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی، مایه عزت و افتخار نه فقط ایرانیان بلکه تمامی مسلمانان ومستضعفان تحت ستم در سراسر عالم بود. شهادت این بزرگ فرمانده مقاومت اگرچه ضایعه بزرگی برای جهان اسلام و مردم بزرگ ایران به شمار می‌رود اما به تعبیر امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی هر پرچمی که از دست توانای سرداری بیفتد سردار دیگری آن را برخواهد داشت .

مگر با شهادت سرداران بزرگی که این ملت تاکنون تقدیم کرده است، خدشه‌ای در حرکت نیروهای مسلح و توانمندی‌های دفاعی کشور پیش آمد که اکنون و با شهادت حاج قاسم سلیمانی پدید اید؟ آمریکا بداند که حمله جنایتکارانه بر علیه سردار سلیمانی، بزرگترین خطای راهبردی آن کشور در منطقه غرب آسیا بوده و آمریکا از تبعات این اشتباه محاسباتی به آسانی رهایی نخواهد یافت .

همانگونه که مقام معظم رهبری در پیام خود فرمودند انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون پاک سردار سلیمانی آغشته کردند. این جنایتکاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبرو خواهند شد. بدون تردید خط جهاد ومقاومت با انگیزه‌ای مضاعف ادامه پیدا خواهد کرد و درخت مقاومت هر روز تنومند تر و شکوفاتر خواهد شد. پیروزی از آن مجاهدان این راه مبارک است و آنانکه به این جنایت دل خوش کرده‌اند بدانند که این گونه اقدامات کور و بزدلانه اراده جمهوری اسلامی ایران را در تداوم بدون تنازل سیاست مقاومت فعال قوی تر نموده و تلخکامی آنان را زود و شدید خواهد کرد.

بدون شک این جنایت، انتقام داعش و تروریست‌های تکفیری از فرماندهان بزرگ مبارزه با تروریسم بود که به دست آمریکا علیه نمادهای افتخارآمیز اضمحلال تروریسم در عراق و سوریه صورت گرفت. در هم آمیختن خون فرماندهان سرافراز ایرانی و عراقی در این مسیر نورانی، نمادی از پیوند ناگسستنی دو ملت ایران و عراق در آینده خواهد بود. شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در جلسه فوق العاده امروز خود با بررسی ابعاد مختلف این حادثه، تصمیمات مقتضی را اتخاذ نموده و بدین وسیله اعلام می‌کند رژیم ایالات متحده آمریکا مسئول عواقب کلیه تبعات این ماجراجویی جنایتکارانه خواهد بود.

بار دیگر به روح بلند سردارشجاع سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی ادای احترام می‌کند و اطمینان دارد خون این شهید بزرگوار همچون دیگر شهدای انقلاب اسلامی برکات زیادی برای ملت بزرگ ایران و آزادی‌خواهان جهان در پی خواهد داشت

و لاتهنوا فی ابتغاء القوم ان تکونوا تالمون فانهم یالمون کما تالمون و ترجون من الله ما لایرجون و کان الله علیما حکیما

>>>واکنش اولین کشور عربی به شهادت سردار سلیمانی

++سخنگوی رسمی دولت کویت بدون اشاره به جنایت آمریکا در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، گفت که تحولات منطقه را با نگرانی دنبال می‌کنیم.

++«طارق المزرم» رئیس مرکز ارتباط دولتی و سخنگوی رسمی دولت کویت امروز جمعه تأکید کرد که این کشور با نگرانی تحولات سریع منطقه‌ای و حوادث اخیر و نیز بازتاب‌های آن در منطقه را دنبال می‌کند.طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، المزرم اشاره‌ای به ترور سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس نکرد.

>>>جانشین «ابومهدی المهندس» مشخص شد

++معاون رییس ستاد نیروهای الحشد الشعبی گفت که مجاهدین و فرماندهان الحشد الشعبی و گروه های مقاومت، «هادی العامری» رییس سازمان بدر را به عنوان جانشین «ابومهدی المهندس» برگزیده و به نخست وزیر عراق پیشنهاد کرده اند.

>>>پمپئو در گفت‌وگو با لاوروف ترور سردار سلیمانی را «اقدامی دفاعی» عنوان کرد وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی نوشت:
من و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در خصوص «اقدام دفاعی قاطع» دونالد ترامپ در بغداد که «بمنظور حفظ جان آمریکایی‌ها» اتخاذ شد، صحبت کردیم. من در این گفت‌وگو بر این مسئله تأکید کردم که کاهش تنش‌های یکی از اهداف اساسی ایالات متحده است!

>>>دبیرکل سازمان ملل خواستار کاهش تنش‌ها بین آمریکا و ایران شد
دبیرکل سازمان ملل متحد از مقامات آمریکا و ایران خواست که برای کاهش تنش‌ها بین دو کشور از خود خویشتنداری نشان دهند.

>>>آمریکا قصد دارد تا ۳۵۰۰ نظامی دیگرکه از یگان هوایی ارتش این کشور هستند، به منطقه خاورمیانه اعزام کند.

>>>خبر مربوط به حمله به پایگاه نظامیان امریکا «عین‌الاسد» در استان المنار در شمال غرب عراق تکذیب شد.

>>>افزایش پرواز هواپیماهای اسرائیل بر فراز لبنان رسانه‌های لبنان امروز (شنبه) اعلام کردند، در پی حمله تروریستی آمریکا به بغداد، هواپیماهای رژیم صهیونیستی به صورت گسترده در طول شب گذشته در آسمان بیروت و مناطق جنوبی لبنان به پرواز درآمدند.

>>>شبکه الجزیره در خبری فوری از سفر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه این کشور به تهران خبر داد

>>>تصمیم ترور سردار سلیمانی چگونه اتخاذ شد؟
روزنامه «لس‌آنجلس‌تایمز» نوشت:
وقتی تیم امنیت ملی ترامپ روز دوشنبه به فلوریدا رفتند اصلاً انتظار نداشتند عملیات ترور ژنرال سلیمانی مورد تایید قرار بگیرد.
یک مجموعه اسلاید توضیحی به ترامپ ارائه شد و به دنبال آن چندین گام که آمریکا می‌تواند اتخاذ کند نیز مطرح شد؛ یکی از این گام‌ها هدف قرار دادن سلیمانی بود.
کاملا غیرمنتظره، ترامپ این گزینه را انتخاب کرد؛ این تصمیم به تحریک مشاوران جنگ‌طلب ترامپ اتخاذ شد.
در پشت صحنه، تلاش‌های شدیدی از سوی پنتاگون، سیا و دیگران برای مکان‌یابی دقیق ژنرال سلیمانی و بسیج امکانات نظامی برای کشتن وی آغاز شده بود.
سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا که سال‌ها ژنرال سلیمانی را ردگیری می‌کردند، می‌دانستند او در یک سفر طولانی در خاورمیانه به سر می‌برد و به سوریه و لبنان برده شده است. آنها متوجه شدند او طی روزهای آینده از دمشق به بغداد پرواز خواهد کرد.
به نظر می‌رسد او به طور غیرمعمول درباره پوشش مسیرهای سفرش نگران نبود. مقامات ایرانی روز جمعه گفتند او با یک پرواز که محرمانه نبود از سوریه به بغداد پرواز کرد، ظاهراً برای جلسه با مقامات عراقی.
وقتی سلیمانی روز پنج‌شنبه به بغداد رسید، یک پهپاد و دیگر هواپیمای نظامی در حال گشت‌زدن نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد بودند.
سلیمانی و چندین فرد دیگر وارد دو خودرو شدند و در مسیر فرودگاه به سمت مرکز بغداد راهی شدند که موشک از پهپاد آمریکایی شلیک شد.

 

>️>>گزارش «دیلی‌میل» درباره نوع موشک و پهپاد استفاده شده در ترور سردار سلیمانی

روزنامه انگلیسی مدعی است پهپاد «MQ-9 ریپِر» بامداد جمعه مشغول پرواز بر فراز فرودگاه بغداد بود و لحظاتی بعد از خروج خودرو حامل سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس از فرودگاه، چند فروند موشک هدایت لیزری نقطه‌زن به سمت کاروان آنها شلیک کرد. دیلی‌میل نوع موشک‌ها را «هِل‌فایر» با کلاهک جنگی حدود ۱۷ کیلوگرمی که می‌تواند تانک را نیز از بین ببرد، ذکر کرده و نوشته است چهار فروند از این موشک‌ها به سمت کاروان سردار سلیمانی شلیک شده است.

>>>اسکای‌نیوز مدعی تحقیقات درباره خدمه پرواز سردار سلیمانی به عراق شد

 شبکه «اسکای‌نیوز» ادعا کرد که سازمان اطلاعات عراق تحقیقاتی را درباره خدمه پرواز هواپیمایی که سردار «قاسم سلیمانی» را به بغداد آورد، آغاز کرده است.
خبرنگار اسکای‌نیوز به نقل از مسئولان امنیتی عراق ادعا کرد: یک تبعه سوری و یک تبعه عراقی بازداشت شدند و تحقیقات درباره خدمه پروازی که [سردار] سلیمانی را [به عراق] آورد شروع شده است.
بر این اساس، سازمان اطلاعات عراق نیز در حال بازجویی از کارکنان فرودگاه بغداد، بعد از ترور سرداران شهید سلیمانی و المهندس است.
مقامات رسمی عراق تاکنون این خبر را تائید نکرده‌اند.

 

>>>️پایگاه آمریکایی الحره مدعی شده است که مواضع الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه هدف قرار گرفته است منابع عراقی هنوز این خبر را تأیید نکرده‌اند

>>>گردان‌های حزب‌الله عراق: تمامی نیروهای امنیتی عراق از عصر یکشنبه باید تا شعاع یک کیلومتری از پایگاه‌های آمریکایی دور شوند

 

>>>نیویورک‌تایمز: سابقه دروغ‌های ترامپ، توجیهاتش درباره ترور را بی‌اعتبار کرده است

روزنامه «نیویورک‌تایمز»:
هدف قرار دادن سردار سلیمانی «یک تلافی عظیم توسط ایران را قطعی کرده است.
اینکه این تلافی چه خواهد بود، کجا و چه زمانی انجام خواهد شد، نادانسته‌های بزرگ ما هستند.
ترور سردار سلیمانی نیروهای آمریکا در منطقه و همچنین متحدان این کشور از جمله اسرائیل را در معرض خطری بزرگ قرار داده است.
ترامپ باید به افکار عمومی آمریکا توضیح دهد که چرا با چنین اقدامی، آمریکایی‌ها را در معرض خطر قرار داده است.  سابقه دروغ‌های ترامپ،اعتبار او در داخل و خارج از آمریکا را تضعیف کرده است.

 

>>>معترضین ضدجنگ در محکومیت تصمیمات جنگ‌طلبانه و اقدامات تروریستی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در خیابان‌های واشنگتن، نیویورک، شیکاگو و سایر شهرهای این کشور تظاهرات کردند

>>>توافق ائتلاف فتح و سائرون برای ارائه قانون اخراج نیروهای آمریکایی از عراق

المیادین خبر داد که دو ائتلاف الفتح (به ریاست هادی العامری) و السائرون (وابسته به جریان صدر) در پارلمان عراق درباره پیشنهاد ارائه قانون اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور به توافق رسیدند

>>>رجزخوانی دوباره ترامپ علیه ایران

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به تاکید ایران به انتقام از اقدام تروریستی آمریکا در ترور سپهبد سلیمانی به رجزخوانی علیه ایران پرداخت.
ترامپ در توییتی تهدید کرد در صورت پاسخ ایران، آمریکا به ۵۲ هدف مهم ایرانی(به نمایندگی از ۵۲ آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله می‌کند.

اخبار در حال به روز رسانی می باشد!

  • منبع خبر : نصیر بوشهر