طی چند روز گذشته قیمت دلار یک روند صعودی پیدا کرده و از این رو با وجود افت اونس طلا، قیمت سکه و طلا نیز افزایشی شده است. معامله‌ گران دلار نگرانی‌ ها و ابهام‌ هایی دارند و همین مساله موجب شده که سطح تقاضا در بازار پایین‌ تر نیاید. همچنین مشخص نیست که دولت […]

طی چند روز گذشته قیمت دلار یک روند صعودی پیدا کرده و از این رو با وجود افت اونس طلا، قیمت سکه و طلا نیز افزایشی شده است.

معامله‌ گران دلار نگرانی‌ ها و ابهام‌ هایی دارند و همین مساله موجب شده که سطح تقاضا در بازار پایین‌ تر نیاید. همچنین مشخص نیست که دولت جدید چه برنامه‌ها و سیاست‌هایی برای مدیریت دلار دارد.

از طرفی تنش‌ های منطقه‌ای کمی بالاتر رفته و همچنین کمی سطح تقاضای احتیاطی بازار بالا تر رفته است اما سطح عرضه تا امروز تغییر معنا داری نکرد که زمینه‌ساز نزول دلار شود.

با استقرار گروه جدید در وزارت اقتصاد و تغییر رئیس کل بانک مرکزی ( احتمالا فردا)، سطح عرضه بیشتر خواهد شد و لاین موضوع می تواند باعث کاهش قیمت دلار شود.

دلار

دلار

دلار تاکنون جهت خود را پیدا نکرده و معامله‌ گران با تردید اقدام به خرید و فروش می کنند با این حال، نیروی کاهشی خاصی در بازار نبود که بتواند حمایت مهم ۲۵۲۰۰ را شکست دهد و دلار توانست خود را بار دیگر به مقاومت ۲۵۸۰۰ نزدیک کند.

درصورتی که دلار از محدوده ۲۵۸۰۰ عبور کند، توان صعود تا محدوده ۲۶۲۰۰ را خواهد داشت. شکست محدوده ۲۶۲۰۰ می‌تواند زمینه‌ ساز ورود تقاضای بیشتر به بازار و رفتن دلار به سطوح بالاتر شود با این حال سقف دلار امروز در عدد ۲۵۸۰۰ قابل پیش بینی است.

با اونس ۱۷۴۵ که می تواند کانال ۱۷۵۰ را تست کرده و حتی در آن تثبیت گردد، سکه از کانال ۱۱۲۰۰ می تواند خارج شده و حمایت ۱۰۸۰۰ فعال گردد.

سکه‌ بازان می دانند با این که امروز به جز ساعت ۱۸:۳۰ فاند مهمی برای طلا وجود ندارد با اینحال امیدوارند اونس طلا در بازارهای جهانی، معاملات خود را افزایشی کند و از این طریق، به افزایش سکه کمک کند.

حرکت افزایشی دلار عامل اصلی جسارت سکه‌ بازان امروز خواهد بود، موقتا سکه در ۱۱۱۰۰ استارت خواهد زد و حباب مثبت فعلی سکه حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

سکه

سکه

گزارش روزانه قیمت ها نسبت به ساعت ۱۲ روز گذشته

عنوان قیمت امروز قیمت روز گذشته
اونس طلا ۱۷۴۵ دلار ۱۷۶۲ دلار
مثقال طلا ۴,۶۸۸,۰۰۰ تومان ۴,۷۰۴,۰۰۰ تومان
سکه امام ۱۱,۱۸۰,۰۰۰ تومان ۱۱,۲۱۰,۰۰۰ تومان
سکه بهار ۱۰,۶۵۰,۰۰۰ تومان ۱۰,۷۰۰,۰۰۰ تومان
نیم سکه ۵,۷۰۰,۰۰۰ تومان ۵,۷۵۰,۰۰۰ تومان
ربع سکه ۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان ۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان
دلار ۲۵,۷۸۰ تومان ۲۵,۶۴۰ تومان
یورو ۳۰,۰۰۰ تومان ۳۰,۰۰۰ تومان

  • منبع خبر : طلا