همراه با افزایش تنش ها در افغانستان قیمت دلار در بازار های ایران افزایش پیدا کرده و در در روز گذشته به بالای ۲۷ هزار تومان رسید. قیمت طلا و سکه نیز صعود قابل توجهی را تجربه کردند. بزرگ ترین بازار صرافان افغانستان به نام سرای شاهزاده که با ورود طالبان بسته شد، همچنان تعطیل […]

همراه با افزایش تنش ها در افغانستان قیمت دلار در بازار های ایران افزایش پیدا کرده و در در روز گذشته به بالای ۲۷ هزار تومان رسید. قیمت طلا و سکه نیز صعود قابل توجهی را تجربه کردند.

بزرگ ترین بازار صرافان افغانستان به نام سرای شاهزاده که با ورود طالبان بسته شد، همچنان تعطیل است، همچنین فضای پیچیده افغانستان دولت ها را مجاب کرده در به رسمیت شناختن طالبان هوشیار باشند که تنش های جهانی بسیاری را ایجاد کرده است.

دلار و یورو

دلار و یورو

با این حال با سقوط افغانستان و هرات توسط طالبان، صرافی‌های هرات که بخش مهمی از ارز کاغذی ایران را در دوره تحریم تامین میکردند تحت فشار محدودیت عرضه قرار گرفتند تا دلار در کانال ۲۶۹۰۰ قرار گیرد.

آژانس انرژی اتمی می گوید ایران ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد تولید کرده، وزیر امور خارجه ژاپن از یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ سفر دو روزه ای به ایران خواهد داشت و تعطیلی کرونایی بازار متشکل ارزی روند سیاست ارزی بازارساز را سردرگم کرده است.

در این شرایط دلار پشت خطی در سردرگمی ناشی از تعطیلات کرونایی با اهرم نرخ حواله درهم بین کانالهای ۲۶ تا ۲۷ در حال حرکت می باشد و هم اکنون در کانال ۲۷ هزار تومان قرار دارد.

سکه

سکه

گزارش روزانه قیمت ها نسبت به ساعت ۱۲ روز گذشته

عنوان قیمت امروز قیمت روز گذشته
اونس طلا ۱۷۹۴ دلار ۱۷۷۵ دلار
مثقال طلا ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان ۴,۹۳۳,۰۰۰ تومان
سکه امام ۱۲,۰۲۵,۰۰۰ تومان ۱۱,۸۹۰,۰۰۰ تومان
سکه بهار ۱۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان ۱۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان
نیم سکه ۶,۰۵۰,۰۰۰ تومان ۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ربع سکه ۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان ۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان
دلار ۲۷,۰۵۰ تومان ۲۶,۸۸۰ تومان
یورو ۳۱,۶۰۰ تومان ۳۱,۴۰۰ تومان

  • منبع خبر : طلا