طراحی دانگ فنگ T5 ایوو به ما می‌گوید که این خودروی اس یو وی، گرچه بسیار شکیل و جوان پسند به نظر می‌رسد، اما یک «کپی» از خودرو‌های لوکس گران قیمت مانند مازراتی لوانته یا پورشه ماکان است. در این رابطه می‌توان اشاره کرد که فرم طراحی جلوپنجره خمیده، پره‌های عمودی رنگ شده به رنگ […]

طراحی دانگ فنگ T5 ایوو به ما می‌گوید که این خودروی اس یو وی، گرچه بسیار شکیل و جوان پسند به نظر می‌رسد، اما یک «کپی» از خودرو‌های لوکس گران قیمت مانند مازراتی لوانته یا پورشه ماکان است. در این رابطه می‌توان اشاره کرد که فرم طراحی جلوپنجره خمیده، پره‌های عمودی رنگ شده به رنگ مشکی و چراغ‌های نوک تیز در جلو، یادآور مدل‌های مازراتی است.

همین چند ماه قبل بود که فردا موتورز، شاسی بلند چینی دانگ فنگ T5 را تحت نام فردا T5 به بازار خودرو فرستاد. حالا هم آرین پارس موتور قصد دارد نسخه جدید این اس یو وی را با تغییر نام و تحت برند لاماری به بازار عرضه کند.

به گزارش فرارو، نسخه جدید دانگ فنگ T5 که در چین با نام فنگ شینگ T5 ایوو به تازگی عرضه شده، توانسته است توجه علاقه‌مندان به خودرو‌های اس یو وی را در کشور‌های شرق آسیا به خود جلب کند. این در حالی است که مدل پایه این خودرو که چهار سال قبل به بازار آمد، نتوانست به موفقیتی در بازار خودرو دست یابد.

مدل‌های مختلف فنگ شینگ T5 ایوو که بین ۱۶ هزار و ۳۱۰ دلار تا ۲۱ هزار و ۴۹۰ دلار قیمت گذاری شده اند، هنوز مشخص نیست که با چه قیمتی در ایران عرضه می‌شود. اما بعید به نظر می‌رسد با توجه به قیمت ۹۸۰ میلیون تومانی فردا، تی ۵ با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان به بازار عرضه شود.

طبق اعلام رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی، خط تولید لاماری یا همان فنگ شینگ T۵ ایوو قرار است به زودی در شهرستان خمین راه‌اندازی شود.

طبق اعلام رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی، خط تولید لاماری یا همان فنگ شینگ T۵ ایوو قرار است به زودی در شهرستان خمین راه‌اندازی شود.

فنگ شینگ برند زیر مجموعه دانگ فنگ است که مدل‌های اس یو وی تولید و عرضه می‌کند.

دانگ فنگ T5 ایوو چه مشخصاتی دارد؟

بررسی اطلاعات منتشر شده در سایت فنگ شینگ موتورز نشان می‌دهد که T5 ایوو یا همان لاماری تفاوت های اساسی در بخش طراحی و فنی با مدل پیشین دارد. در واقع مدل تازه از نظر ظاهری به مراتب بروزتر و از نظر فنی کارامد تر است.

دانگ فنگ T5 ایوو در حال حاضر به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ مجهز است که قادر است قدرتی معادل ۱۹۷ اسب بخار با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید کند.

جعبه دنده این شاسی بلند نیز برای تمامی نسخه‌ها از نوع ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه و دیفرانسیل جلو است.

مصرف سوخت T5 ایوو در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز در فضای شهری ۸.۹ لیتر، در فضای بیرون شهری ۵.۷ و حالت ترکیبی آن نیز ۶.۶ لیتر است. این اس یو وی با طی کردن ۹.۵ ثانبه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

دانگ فنگ مدعی است که این خودرو دارای بسیاری از ویژگی‌های ایمنی پیشرفته مانند پارک خودکار، دریچه گاز اتوماتیک تطبیقی، حفظ بین خطوط، ترمز خودکار، تشخیص چراغ راهنمایی و … است.

همچنین امکانات مدرن خودرو‌های اس یو وی نیز همچون استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه مدیریت حرکت در سراشیبی، صندلی برقی راننده، کنترل شروع حرکت در سربالایی، دوربین ۳۶۰ درجه سنسور نور، کنترل پایدار الکترونیکی و سانروف پانوراماو… در T۵ ایوو دیده می‌شود.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو نیز به ترتیب به ۴۵۶۵ میلی متر، ۱۸۶۰ میلی متر و ۱۶۹۰ میلی متر می‌رسد. همچنین فاصله بین دو محور نیز ۲۷۱۵ میلی متر است.

شاسی بلند T5 ایوو؛ یک نسخه کپی شده از نمونه‌های لوکس

طراحی دانگ فنگ T5 ایوو به ما می‌گوید که این خودروی اس یو وی، گرچه بسیار شکیل و جوان پسند به نظر می‌رسد، اما یک «کپی» از خودرو‌های لوکس گران قیمت مانند مازراتی لوانته یا پورشه ماکان است.

در این رابطه می‌توان اشاره کرد که فرم طراحی جلوپنجره خمیده، پره‌های عمودی رنگ شده به رنگ مشکی و چراغ‌های نوک تیز در جلو، یادآور مدل‌های مازراتی است.

در بخش عقبی این خودرو نیز به یک سیستم نور LED سرتاسری مجهز است که درست شبیه نوار LED افقی عقب خودرو‌های شاسی بلند پورشه است.

علاوه بر این فرمان اسپرت این شاسی بلند نیز تقریباً به سبک مدل‌های AMG مرسدس بنز است.

  • منبع خبر : طلا