در این روزهایی که اقتصاد حال و روز خوشی ندارد ،سازمان ها با چالش انواع نیروها مواجه هستن . نیروی انسانی سازمانها به چند دسته تقسیم میشود: ١-نیروهای طلایی که فراتر از حد انتظار کار میکنند و بسیار عالی هستند ،این دسته از نیروها حدود یک درصد سازمان را شامل می شوند. ٢-نیروهای نقره ای […]
در این روزهایی که اقتصاد حال و روز خوشی ندارد ،سازمان ها با چالش انواع نیروها مواجه هستن .
نیروی انسانی سازمانها به چند دسته تقسیم میشود:
١-نیروهای طلایی که فراتر از حد انتظار کار میکنند و بسیار عالی هستند ،این دسته از نیروها حدود یک درصد سازمان را شامل می شوند.
٢-نیروهای نقره ای که شش درصد از نیروهای سازمان را تشکیل می دهند ،این دسته از نیروها نیز فرا تر از حد انتظار کار میکنند ،اما نه به اندازه نیروهای طلایی
٣-نیروهای برنزی که حدود چهل و شش درصد از نفرات سازمان را تشکیل می دهند که وظایف خود را به خوبی انجام می دهند اما نه فراتر از حد وظایف.
۴-نیروهای چوبی هستند که در اکثر سازمانها چون سیستم ارزیابی عملکرد درستی وجود ندارد حدود ۴٧ درصد نیروها را تشکیل می دهند ،اینها نیروهایی هستند که اگر سازمان را ترک کنند سازمان وضعیت بهتری خواهد داشت.
معمولا در بحران اقتصادی نیروهای طلایی و نقره ای تمایل بیشتری برای خروج از سازمان را دارند ،زیرا در این شرایط خواهان زیادی از بیرون سازمان دارند.
اما نیروهای چاپلوس و چوبی به سازمان میچسبند و چون مدیران فکر میکنند که باید هزینه ها را پایین بیاورند ،هزینه ها به شکل اشتباهی کاهش پیدا می کند .
نتیجه گیری که سیستم ارزشیابی عملکرد نیروها در سازمان ها نیازی حتمی می باشد .
*منبع:دکتر پرویز درگی
- منبع خبر : نصیر بوشهر
https://nasirboushehronline.ir/?p=2204
رنجبر
تاریخ : 22 - اردیبهشت - 1399
ممنون از شما حرف دل خیلی هارو زدین امیدواریم که همه ما سر جای خودمون باشیم و مفید واقع بشیم.
یوسف
تاریخ : 22 - اردیبهشت - 1399
استاد احسنت واقعا باید دست و پنچه ات را طلا بست. الحق که مثل همیشه حرف های زیبا و کارسازی بیان میکنی خداوند حافظ و نگهدارتان باشد که حرف دل نیروهای ضعیف رو میزنی تشکر ❤????????????
Reza
تاریخ : 22 - اردیبهشت - 1399
زمانی که شخصی یا عزیزی برای ما وقت گرانبهایش را می گذارد تا چیزی به ما بیاموزد یا آنکه کاری را برای ما انجام دهد،رفتار درست و پسندیده آن است که بخاطر زحمت،وقت و کاری که برایمان انجام داده است خیلی مؤدبانه از او تشکر کنیم.هر چند که او نیاز به تشکر ما نداشته باشد و برای رضایت خدا و آرامش درونی خود این کار را انجام دهد،اما تشکر و قدر دانی کوچک ما میتواند قلبش را شادمان کند.
بنی هاجر
تاریخ : 22 - اردیبهشت - 1399
مرسی که نکاتی رو یادآور شدی. شاید، شاید سازمان ها توجهی کنن به نیرو های متخصص
دنيا رنجبر
تاریخ : 22 - اردیبهشت - 1399
????????????????متنتون عالى بود،خسته نباشید میگم
حسين
تاریخ : 22 - اردیبهشت - 1399
احسنت به شما که واقعا دلسوزانه به فکر جوانان این مرز وبوم هستید
پیمان آ
تاریخ : 22 - اردیبهشت - 1399
عالی بود
رویکرد سازمان ها نسبت به نیروی انسانی باید تغیر پیدا کند .
ناشناس
تاریخ : 22 - اردیبهشت - 1399
احسنت،حرف دلتون حرف دل همه بود،عالی عالی