نصیربوشهر – مجید غاله: خوب به یاد داریم که در گذشته های نه چندان دور، اساتید دانشگاههای بوشهر و مدیران ارشد(حتی جزء) شاغل در استان، بیشتر پروازی بودند، غیر بومیانی که از تهران و دیگر مناطق کشور با بلیط رفت و برگشتِ در جیب، با هواپیما به بوشهر وارد و بعد از تدریس و یا […]

نصیربوشهر – مجید غاله:

خوب به یاد داریم که در گذشته های نه چندان دور، اساتید دانشگاههای بوشهر و مدیران ارشد(حتی جزء) شاغل در استان، بیشتر پروازی بودند، غیر بومیانی که از تهران و دیگر مناطق کشور با بلیط رفت و برگشتِ در جیب، با هواپیما به بوشهر وارد و بعد از تدریس و یا پایان کار هفتگی خارج می شدند، این حکایت، حکایت بسیار تلخی از آن دوران به یادگار مانده استان است که آن زمان ،شاید دارای توجیهات خاصی بوده و در حال حاضر نیز مصداق های فراوانی ازخانه نشینی نیروهای بومی متخصص وغیر متخصص وجود دارد که جایگزین آنها، نیروهای غیر بومی وپروازی شده است!!! این رویه ء غلط ، نشات گرفته از نگرش و حاکمیت تفکر کهنه و نخ نمای ‌درون استان است که از حامیان خاصی برخوردار می باشد و مصرف درون استانی دارد، باید اذعان نمودکه هم اکنون مدیران غیر بومی پروازی !!فراوان در ادارات و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استان مشغول به کار می باشند که در بعضی استانها، ممنوعیت استفاده از این گونه مدیران اجراء شده و یا در مرحله اجراء قرار دارد، اما برای پایتخت انرژی کشور هنوز تصمیمی !! اتخاذ نگردیده است، البته می توان این عدم تصمیم گیری را از دریچه و منظر دیگری هم دید، این که با خانه نشین شدن نیروهای بومی متخصص، اشکالات متعددی مترتب است ، شکّی نیست ، اما این که چرا نباید از مدیران غیر بومی !! استفاده شود و استان را محروم از خدماتِ منحصر به فرد آنها نمود در چیست؟ آیا واقعا حیف نیست به جای استفاده از مدیران توانمند و لایق پروازی!! که استان نیازمند خدمات آنان است، از مدیران بومی استفاده شود؟ البته باید به موارد دیگری هم اشاره کرد که با خروج مدیران غیر بومی !! و پروازی!! استان، صندلی های هواپیماهای خالی مانده را، چگونه تکمیل و از ضرر و زیان شرکتهای هواپیمائی جلوگیری کرد؟ و موضوعی که نباید از آن غفلت شود، همان اتخاذ سیاستهای !! استانی ، متاثر از سیاستهای کلان کشوری، مبنی بر استفاده کامل از غیر بومیان !! است که سرنوشتی چنین برای اشتغال و بیکاری!! جوانان استان رقم زده است، از سوی دیگر وقتی به مردم القاء می شود!! که استان نیازمند خدمات مدیران غیر بومی !! است و عدم حضور آنان، مانع حرکت و پویائی چرخِ صنعت، ادارات و… خواهد شد، می توان پذیرفت !! که سخنان و القائات آقایان مسئول با وضعیت موجود استان مطابقت و هم خوانی دارد!!، زیرا به زعم آنها، استان توانمندی و ظرفیت اداره امور!! خود را ندارد پس اعتراض و تغییراتی هم نمی توان در آن شکل داد.!!!!!
مسئولین محترم !! منتی گذاشته واستان را از امتیازاتی برخوردار نموده مبنی براستفاده از نیروهای بومی در واحدها و رده های پائین و غیر تخصصی!! از قبیل نگهبانی، آبدارچی، خدماتی، آشپزی و… .
عزیزان بزرگوارِ بومی و علاقمند به استان که عزت و اقتدار دیار خود را طلب می کنید، وقتی در این باره جمع بندی می شود متوجه عمق مطلب می شویم که آقایان چه مقدار خیر و صلاح ما را بهتر از خود ما می خواهند‌،!! زیرا ما مردمی نجیب، سر به زیر، مطیع بوده و هستیم و خدمات مدیران غیر بومی که با تلاشهایشان !! در استان، کمر خم کرده اند را می ستائیم!! که همچنان مشغول در قسمتهای گوناگون هستند و با درایت خاصی!! ، مجتمع های تحت امر را در سراسر استان اعم از پارس جنوبی، جم، خارک و… اداره می نمایند و علاوه بر ان حتی نیازهای داخلی مجتمع ها!! را ، از قبیل مواد غذایی ، البسه، کفش و کلاه ایمنی هم از استان بوشهر!!!!!! تهیه می کنند و حاضر هم نیستند مایحتاج عمومی را از استانهای تابعه خود فراهم نمایند!!!! وهمین حرکت و اقدام به موقع باعث رونق بازار!!!! شده و منجر به حرکت چرخ کارگاههای تولیدی استان شده است !!!!، پس جای اعتراضی نسبت به حضورشان باقی نمی ماند!!!! و حیف است که از بکار گیری آنها درون استان مخالفت شود، بلکه باید به جد و با حمایت از آنان حتی توصیه گردد!!! که مشوق دیگر مدیران هم باشند که قدم رنجه فرموده با خدم ، خویشان و اقارب و نور چشمی ها !!! منتی بر استان بوشهر گذاشته؛ تشریف بیاورند و به این مردم محرومِ کم برخوردار خدمت!!!! نمایند و باقیات الصالحاتی ذخیره نمایند.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر