انفعال ایران در ماجرای ارمنستان!! وحید حسن احمدی: حضور مستقیم ترکیه و سودای نئو عثمانی، حمایت قاطع تسلیحاتی و تبلیغاتی ، افتتاح کنسولگری غیرقانونی ، فراخوان عمومی اعزام نیروی نظامی به نخجوان، همه از اقدامات آشکار محور ترکیه ، جمهوری باکو ، اسرائیل از یکطرف و اکتفا به بیانیه دادن خشک و خالی از […]

 

انفعال ایران در ماجرای ارمنستان!!

وحید حسن احمدی:

حضور مستقیم ترکیه و سودای نئو عثمانی، حمایت قاطع تسلیحاتی و تبلیغاتی ، افتتاح کنسولگری غیرقانونی ، فراخوان عمومی اعزام نیروی نظامی به نخجوان، همه از اقدامات آشکار محور ترکیه ، جمهوری باکو ، اسرائیل از یکطرف و اکتفا به بیانیه دادن خشک و خالی از طرف ایران باعث گستاخ تر شدن باکو شده است.
نخجوان که دیربازیست از مادر جدا مانده بود بجایی اینکه در درگیری بین ارمنستان و جمهوری باکو در سال ۲۰۲۰ به آغوش مادر برگردد به آغوش زن پدر برگشت و الان این زن گستاخ پدر در حرکتی گستاخانه تر قصد اشغال استان سیونیک در جنوب ارمنستان و قطع مرز بین ایران و ارمنستان و اتصال قلمرو توهمی توران و ایجاد محور ترکی از قفقاز به آناتولی دارد .
ترکیه پشت این ظاهر نسبتا زیبا خطری همچنان بالقوه برای ایران محسوب می شود.
سابقه تاریخی تجاوزکارانه و رویکرد تهاجمی نسبت به سوریه ، ارمنستان ، یونان و عراق در سالهای اخیر نشان از توسعه طلبی های ارضی و قومی است.
ایران نباید نسبت به همسایگان خود اینقدر بی تفاوت و منفعل عمل کند
طلبان در افغانستان هربلایی دلشان میخواهد بر سر دیگر اقوام می آورند. قوم هایی که بعضا از لحاظ نژادی و یا اعتقادی خود را ایرانی می پندارند و چشم انتظار ایران بعنوان مام وطن هستند ، ولی ایران همیشه در حد بیانیه دادن ورود می کند که تجربه نشان داده بیانیه خشک و خالی در این دنیای پر از گرگ شوخی بیش نیست. و نتیجه اش میشود حقابه هیرمند و حذف زبان فارسی ووو..
نخجوان بجایی که به ایران برگردد به کشوری برگشت که خودش جزئی از ایران بوده و حاکم بی لیاقت آن به ترکیه و اسرائیل نزدیکتر است تا به سرزمین مادری!!
ایران حتی صدای مردم نخجوان و اقوام تالش که گرایشی کامل به وطن خود ایران دارند هم نمی شنود.
ترکیه نمی داند که ایران متعلق به یک قوم نیست مردم ایران همه با هم از ترک ،کرد ، بلوچ ، عرب ،لر ، شمالی و جنوبی شرقی و غربی شیعه، سنی یهودی و مسیحی همه زیر یک هویت بنام ایران گرد آمده اند نه الان بلکه هزاران سال است
جمهوری جعلی آذربایجان بشدت برای تقویت پان ترکسیم کار می کند و با مجموعه حرکاتی قبیح و توهمی تمام بزرگان تاریخ سیاسی ، ادبی و علمی ایران بزرگ را تورانی می پندارد در صورتی که بزرگان آذری ما علاقه مند به وطن بوده و بشدت این تفکر تجریه طلبانه را نکوهش کرده ، این تفکر انحرافی علیف حتی نظامی گنجوی که یک بیت به ترکی ندارد و یا ابوعلی سینا را ترک تورانی میداند و تفکر تجزیه ایران را دنبال می کند و همچنان ما فقط بیانیه می دهیم.
انفعالی که الان از طرف ایران صورت گرفته ، آینده نه چندان روشنی را در شمال غربی ایران و حتی در شرق برای ما رقم خواهد زد.
وحید حسن احمدی

  • منبع خبر : اختصاصی نصیر بوشهر انلاین