بسیاری ازاوقات، این جناب لاوری عزیز مدیر مسئول هفته نامه نصیر بوشهر، ما را مواجه با پرسش هایی میکند که هر آدم عاقلی در پاسخ دادن به آن ها، دچاربُهت و حیران میشود ، بعنوان نمونه همین سئوالی که اکنون مطرح نموده و مصداق این بیت شعراست : « دستت چو نمیرسد به بی […]

 

بسیاری ازاوقات، این جناب لاوری عزیز مدیر مسئول هفته نامه نصیر بوشهر، ما را مواجه با پرسش هایی میکند که هر آدم عاقلی در پاسخ دادن به آن ها، دچاربُهت و حیران میشود ، بعنوان نمونه همین سئوالی که اکنون مطرح نموده و مصداق این بیت شعراست : « دستت چو نمیرسد به بی بی، دریاب کنیز مطبخی را»

امّا  قبل ازهرچیز باید ازایشان پرسید که برادرگرامی ! بنظر شما، در مورد شوراهای شهر بطور عام، و شورای همین شهر کوچک خودمان بطور خاص، چه میتوان گفت و اصولا چه توقع و انتظاری میشود از آن ها داشته باشیم که متهم به خوش خیالی و محکوم به خوش باوری، و یا نهایتا سیاه نمایی نشویم !؟

شاید کافی ترین و کامل ترین پاسخی که بتوان به این پرسش جناب مدیر مسئول داد، ولو آنکه به گونه ای سرِ دستی و یا بقول بوشهری ها« رَد و گذری» تعبیر شود، این است که بگوئیم « خلایق هرچه لایق بود دادند»، مگرآنکه فراموشمان شده باشد و منکراین واقعیت بشویم که اعضای حتما محترم این شورای خودمان و هرشورای دیگری درگوشه و کناره های  این مملکت گل و بلبل،  منتخب مستقیم و حاصل و برآیند واقعی تفکرات مردمی هستند که به آن ها رای داده اند تا به عنوان نمایندگان صاحب الاختیارشان، بجای آن ها تصمیم بگیرند و اجرا کننده ی  منویات آنان باشند و پای دررکاب برای انجام چنین وظیفه خطیری، هرچند که با این وجود، بازهم برخی ازآن رای اندازان نیز هم اکنون می فرمایند که این رای چپانی های ما درصندوق های این حضرات ، یا به نوعی پاسخ مثبت و دل سوزانه ای بوده است به تضرعات آنان، یا گیرآمدن درچنبره ی رو دربایستی های گریز ناپذیر فرهنگ ایرانی، یا خوش باوری نسبت به وعده و عید هایشان، و یا در نهایت اینکه خواسته ایم برای رضای خدا هم که شده باشد، مائده ای چهار ساله را پیش روی این بندگان صادق خداوند بگسترانیم تا اگر ثوابی دراین دنیا نصیبمان نگرداند، حداقل گوشه ای کوچک از بهشت آن دنیا  را یا بصورت اجاره ی ماهیانه و یا رهن چهار سالانه، دراختیارمان قراردهد!!

ضمنا حضرت آقای لاوری ! قراراست که حدود یک ماه دیگر، ان شا الله و چشم و گوش شیطان کر و کور، همگی – چه مخالف و چه موافق- شرعا و عرفا موظف و موکلفیم که با شتابی افزون ، شناسنامه و کارت شناسایی معتبر به دست و با هویت معلوم و خدشه ناپذیر، می بایست در انتخابات شورای بزرگتر و ظاهرا مهمتر و کارآمدتری که به همین علت کار آمدی مثال زدنی اش، شهره خاص و عام است و پُر هزینه و حتما سود آورتر، آن هم با حضور افراد برجسته و عالم و مسئولیت شناسی که میگویند عصاره ی هشتاد میلیون ازاحالی این بلادند و حکم نظرشان مافوق است و نهایی ازآنچه که دیگرانی مثل من و شما میگویند و میکنند !! درضمن جهت اطلاع شما نیزعرض میکنم که درلغتنامه های معتبر، واژه «عصاره» به معنای شیره و چکیده و یا به عبارتی نزدیکتر به واقعیت به معنای «آبلمبو» و «تفاله» و « دُرد» و ته نشین  شده ی هر چیزی است و معمولا خوشمزه تر از اصلش و با خاصیت های خارق العاده، که بنا به اظهار عطّاران قدیم و اطبّای جدید، شافع و درمان هر دردی است و انشات الله مرحمی بر زخم و زیل های مزمن و لاعلاج کسانی که باید با هر حیله و حالتی در صندوق های آنان رایشان را بیاندازند. پس جناب مدیر ! بهتر نیست که ما از حالا یقه ی شورای شهر بوشهر را رها کنیم و توان و انرژی خود را مصروف پرداختن به آن شورای البته بمراتب مهمتر و محترمتر نمائیم !؟ بنا بر این و با عرض معذرت، از شنیدن پاسخ این حقیر صرفنظر فرمائید و منتظر یک ماه بعدی باشید اگر بگذارند که عمری باقی بماند، چون حضرت عزرائیل درحال حاضر بیخ گوش همه ی ما نشسته است . والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

  • منبع خبر : نصیر بوشهر