بزرگراه بوشهر- دیر و کنارتخته به دالکی در مرحله ابلاغ مصوبه   استاندار بوشهر در نشست با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین در خصوص یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای راه آهن بوشهر – شیراز گفت: مصوبه هیات دولت در سفر این بود که ۴۰۰ میلیون دلار به […]

بزرگراه بوشهر- دیر و کنارتخته به دالکی در مرحله ابلاغ مصوبه

 

استاندار بوشهر در نشست با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین در خصوص یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای راه آهن بوشهر – شیراز گفت: مصوبه هیات دولت در سفر این بود که ۴۰۰ میلیون دلار به دو پیمانکار قسمت بوشهر و شیراز برای تکمیل راه آهن بوشهر – شیراز از محل تهاتر نفت پرداخت شود، مرحوم رستم قاسمی پیگیری کرد و مصوبه ۱/۷ میلیارد یورویی گرفت، شرکتی درست شد، بازرایابی کرد، ولی با بیماری او بارگیری کشتی انجام نشد و پروژه عملی نگردید. در وزارت دکتر بذر پاش سازگار جدید معرفی شد، کسی که باید محموله را بگیرد مشخص گردید، پروژه ای که دو پیمانکار داشت، دو پیمانکار دیگر هم گرفت. امیدواریم تا پایان تابستان با بارگیری محموله انجام شود و این وعده عملی گردد.

احمد محمدی زاده در گفتگو با نصیر بوشهر در خصوص عدم تخصیص اعتبار هزار میلیارد تومان برای بزرگراه بوشهر – دیر و هزار میلیارد تومان برای خط دوم دالکی – کنارتخته و عدم تخصیص عنوان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور مصوبه ای به وزارت نفت برای تکمیل جاده ساحلی بوشهر- دیر انجام شد، هنوز در مرحله ابلاغ مصوبه هستیم، پیمانکار که مشخص شد کار شروع می شود.

وی افزود: در خصوص جاده دالکی به کنارتخته که پروژه سال های پیش است، چند پیمانکار داشت، یکی از آن ها ورشکست شد و در دالکی کار را رها کرد، پیمانکار دیگر هم دست از کار کشید، در سفری که معاون وقت داشت، او را سر پروژه بردیم، از نزدیک کار را دید. تقاضای ۸۰۰ میلیون اعتبار کردیم، پیمانکار دوم پول را گرفته، امیدواریم که در سال آینده به بهره برداری برسد.

محمدی زاده خاطر نشان کرد: استان بوشهر دومین استان در کمترین نرخ تورم بعد از تهران است.هرچند شرایط معیشتی خوب نیست، اما تلاش ما این است که بهتر شود.

ایشان افزود: استان بوشهر رتبه ۲۷ در ازدواج و ۲۶ در طلاق دارد، که در بحث ازدواج ۲۰ درصد پیشرفت و ۳۰ درصد کاهش طلاق داشتیم.

استاندار بوشهر از افتتاح و کلنگ زنی ۲۱۸ پروژه در برنامه های هفته دولت هبر داد و گفت: در هفته دولت ۲۱۸ پروژه افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد، مسال جمعا حدود یک هزار و هفت پروژه که شامل ۸۲۰ پروژه افتتاحی به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان و ۱۸۴ پروژه اجرایی به ارزش ۱۳ میلیارد تومان است.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر