تکمیل آزاد راه بوشهر-شیراز نیازمند همکاری بخش خصوصی است رستمیان: تکمیل آزاد راه بوشهر-شیراز نیازمند همکاری بخش خصوصی است محمد هادی رستمیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر در نشست با خبرنگاران روز ۳۱ اردیبهشت اظهار داشت: یکی از چالش های مهم استان مشکل کم آبی است، که با تغییر اقلیم، گرم شدن زمین، مصرف […]

تکمیل آزاد راه بوشهر-شیراز نیازمند همکاری بخش خصوصی است

رستمیان: تکمیل آزاد راه بوشهر-شیراز نیازمند همکاری بخش خصوصی است

محمد هادی رستمیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر در نشست با خبرنگاران روز ۳۱ اردیبهشت اظهار داشت: یکی از چالش های مهم استان مشکل کم آبی است، که با تغییر اقلیم، گرم شدن زمین، مصرف بی رویه و… ذخیره آب رو به کاهش رفته که نیاز به برنامه ریزی و اقدام سریع دارد.

وی از تکمیل سد اخند با ۲ میلیون متر مکعب و سد باغان با  ۳۲ میلیون متر مکعب ظرفیت خبر داد و یادآور شد:  مطالعات بر روی سدهای چهارروستایی گناوه، دهرود دشتستان، کاردنه دشتی، انوری شبانکاره و کلاکل جم در حال انجام است.که با تکمیل مطالعات پیمانکار انتخاب و تامین منابع می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر عنوان کرد: سد دالکی با ظرفیت ۴۳۲ میلیون متر مکعب آب بیش از ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی، سد دشت پلنگ با ظرفیت ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی و سد باهوش با ظرفیت ۱۹ میلیون متر مکعب آب که در دور اول سفر رئیس جمهور فقط مطالعات آن انجام شده بود اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ایشان طول راه‌های استان را چهار هزار و ۵۲۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: پروژه محور دالکی- کنارتخته که محور مواصلاتی ۴ استان بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد است، با مصوبه۸۰۰ میلیارد تومانی سفر رییس جمهور پیمانکار پروژه انتخاب شده و تا هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد که تاثیر بسزایی در کیفیت ورود و خروج دارد.

رستمیان اعلام کرد: در حوزه برق، استان بوشهر سال گذشته کمترین قطعی برق را شاهد بودیم، از جمله اقدامات انجام شده، بهینه سازی برق بیش از ۴۰ هزار مشترک با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان، تکمیل و بهسازی برق ۱۲۰ روستا با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان، انجام ۲۰۰ دستگاه پست هوایی جدید با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان، اصلاح و مقام‌سازی ۲ هزار کیلومتر شبکه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان، واگذاری ۶۹۰ پنل خورشیدی به عشایر می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر عنوان کرد: ۴۰ هزار واحد سهمیه طرح نهضت ملی مسکن، ۱۲ هزار و ۲۷۶ واحد مسکونی در حال ساخت است که بیشترین پیشرفت فیزیکی مربوط به تعدادی از پروژه‌ها در خورموج، دیّر و برازجان با ۵۰ درصد پیشرفت، در عالیشهر آمادگی واگذاری ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای قانون جوانی جمعیت است. افزایش ۲۰ هزار و ۱۸۰ متر مربع به زیربنای درمانی در استان بوشهر با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ تخت‌ بیمارستانی در استان وجود دارد که با اقدامات انجام شده ۴۸۰ تخت به ظرفیت بهداشت و درمان استان بوشهر اضافه خواهد شد.

رستمیان در خصوص آزاد راه شیراز- بوشهر گفت: یکی
از نیازهای زیر ساختی که کمک شایانی به رشد و توسعه استان خواهدکرد، این آزاد راه است که تکمیل آن نیازمند همکاری بخش خصوصی است، و یکی از اولویت های استان پروزه راه اهن با اعتبار بالغ بر۵۰ هزار میلیارد تومان است، که ۴۳۷ کیلومتر آن از محور تهاتر نفت گرفته شده و مجوز آن آماده است و تا کنون ۷/۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همجنین در آینده نزدیک ۲۵ کیلومتر باقی مانده از ۱۸۰ کیلومتر آزاد راه بوشهر- دیر را تکمیل و از خبرنگاران برای بازدید پروژه دعوت خواهیم کرد.