????جلیلی تنها کاندیدای پوششی است که تا کنون با دست خالی منتظر نشسته است. گمانه‌زنی‌های زیادی درباره چرایی خالی‌ماندن دست جلیلی وجود دارد؛ برخی باور دارند جلیلی و رئیسی آن‌طورکه به نظر می‌رسد همراه و هم‌نظر نیستند و به همین دلیل هم دستان جلیلی خالی مانده است. ????پیش از این برخی می‌گفتند او گزینه […]

 

????جلیلی تنها کاندیدای پوششی است که تا کنون با دست خالی منتظر نشسته است. گمانه‌زنی‌های زیادی درباره چرایی خالی‌ماندن دست جلیلی وجود دارد؛ برخی باور دارند جلیلی و رئیسی آن‌طورکه به نظر می‌رسد همراه و هم‌نظر نیستند و به همین دلیل هم دستان جلیلی خالی مانده است.

????پیش از این برخی می‌گفتند او گزینه دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام است اما این احتمال هم خیلی زود منتفی شد چرا که پس از استعفای محسن رضایی از دبیری مجمع و پذیرش آن از سوی مقام معظم رهبری، محمدباقر ذوالقدر از سوی صادق آملی‌لاریجانی، رئیس مجمع، به‌عنوان جانشین او تعیین شد تا تقریبا تمام مناصب احتمالی‌ای که برای جلیلی پیش‌بینی می‌شد، پر شود.

????بعد از این مشخص نیست جلیلی اصلا بتواند خود را در قالب مسئولیتی رسمی تعریف کند یا خیر؛ اما از آنجایی که علی باقری‌کنی، که روزگاری معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل جلیلی در شورای عالی امنیت ملی بوده و یکی از نیروهای نزدیک به او محسوب می‌شود، این روز‌ها به سمت معاون سیاسی وزارت خارجه منصوب شده است؛ گمانه زنی‌هایی در خصوص نشستن جلیلی بر کرسی دبیر عالی شورای امنیت ملی به گوش می‌رسد.

????با همه این تفاسیر، از رسیدن حلقه اول و نزدیک جلیلی به برخی از پست و جایگاه‌ها، نمی‌توان چشم پوشی کرد!

  • منبع خبر : عصر ۱۴۰۰