نگاهی به وضعیت زمین فرودگاه گناوه *شهرداری گناوه و قدم‌های حساس برای ساخت فرودگاه* مرتضی خضری: این روزها همه به زمین فرودگاه گیر داده‌اند. مردم می‌خواهند باشد و مسئولین تمام راه‌ها را می‌روند که نباشد. مسئولین مدعی هستند کنار مردم هستند، نوکر مردم هستند و به مردم خدمت می‌کنند اما این موارد در حد حرف […]

نگاهی به وضعیت زمین فرودگاه گناوه
*شهرداری گناوه و قدم‌های حساس برای ساخت فرودگاه*

مرتضی خضری: این روزها همه به زمین فرودگاه گیر داده‌اند. مردم می‌خواهند باشد و مسئولین تمام راه‌ها را می‌روند که نباشد.
مسئولین مدعی هستند کنار مردم هستند، نوکر مردم هستند و به مردم خدمت می‌کنند اما این موارد در حد حرف است و واقعیت چیز دیگری ست.
*این مطلب همراه با مستنداتی ست که نشان می‌دهد فرودگاه گناوه تا عملیات اجرایی یک قدم فاصله دارد*
🔹زمین فرودگاه گناوه تا قبل از زمان شهرداری سیدجواد حسینی حقیقی در سال ۹۸ تنها محل بازی جوانان بود اما حسینی حقیقی به دنبال راه اندازی فرودگاه بود.
شهردار اسبق گناوه ابتدا رایزنی‌های خود را با دهقان منشادی مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر آغاز کرد.
موافقت اولیه در بوشهر باعث شد کارشناسان فرودگاه‌های کشور وارد گناوه بشوند و در سالن اجتماعات شهرداری پس از ساعت‌ها مذاکره نظر موافق خود را برای عملیاتی شدن فرودگاه اعلام کردند.
🔹در جلسات بعد، درآمدهای ناوبری نیز مشخص شد و حتی با پیشنهاد حوزه معاونت سرمایه‌گذاری فرودگاه‌های کشور در فرودگاه مهرآباد طرح توجیهی به شرکت مشاوره آتک قوی‌ترین شرکت مشاوره در بحث فرودگاه‌های کشور داده شد.
🔹شورای پنجم گناوه با مصوب کردن ثبت قرارداد شهرداری با شرکت مشاوره آتک گام مهمی برداشت و به همین دلیل قرارداد اجرایی شد.
🔹شرکت مشاوره آتک طرح توجیهی را آماده و به شهرداری گناوه ارسال کرد.
گام‌ها برای ساخت فرودگاه منظم و قوی بود.
🔹طبق طرح شرکت مشاوره آتک برای ساخت فرودگاه مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان برآورد گردید.
شرکت آتک برای اولین بار در کشور فرودگاه ارزان قیمت را طراحی کرد.
در طرح شرکت آتک پرواز تاکسی‌های هوایی برای مقاصد کوتاه، پروازهای آموزشی و فوکر ۱۰۰ دیده شده بود اما با توجه به طول فرودگاه گناوه چشم‌انداز توسعه نیز وجود داشت.
🔹در میانه سال ۱۳۹۹ که طرح وارد شهرداری شد مشکلات شهردار گناوه و استانداری نیز خود را نشان داد و طرح به استانداری داده نشد و عمر شورای پنجم و شهردار هم به پایان رسید.
🔹شورای ششم شکل گرفت و جواد رستمی شهردار شد.
رستمی مانند حسینی حقیقی پرونده فرودگاه را با تمام قدرت دنبال کرد.
جلسات و پیگیری‌های متعدد رستمی منجر به تفاهم‌نامه احداث بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شهرداری گناوه در تاریخ ۹ آذر ۱۴۰۱ شد.
🔹رستمی برای احداث فرودگاه سرمایه‌گذاران را هم به چرخه ساخت و ساز وارد کرد اما پافشاری استانداری برای کنار گذاشتن رستمی جواب داد و طرح استیضاح به بار نشست تا پرونده فرودگاه گناوه نیمه بسته بماند.
🔹آیا استانداری در جریان فعالیت‌های دو شهردار گناوه در زمینه ساخت و ساز فرودگاه گناوه قرار دارد؟