کوتاه سخنی با دو رقیب انتخاباتی جنوب استان و بخت اول مجلس یازدهم ۱⃣سخن نخستین: شکل گیری آرایش جدید انتخابات در ایران وتایید و رد صلاحیت های پیش آمده از یک طرف و اتفاقات سالها و بخصوص ماههای اخیر از طرفی دیگر ،بسیاری را برای سخن گفتن وسخن شنیدن از انتخابات بی میل کرده است […]

کوتاه سخنی با دو رقیب انتخاباتی جنوب استان و بخت اول مجلس یازدهم

۱⃣سخن نخستین:

شکل گیری آرایش جدید انتخابات در ایران وتایید و رد صلاحیت های پیش آمده از یک طرف و اتفاقات سالها و بخصوص ماههای اخیر از طرفی دیگر ،بسیاری را برای سخن گفتن وسخن شنیدن از انتخابات بی میل کرده است و نگران. تعداد این گروه نگران هم بنظر می رسد بیش تر از هر زمان دیگری باشد و و بی اعتمادی آنها هم قابل درک است وهم می بایست بعنوان جدی ترین دغدغه و مسئله حاکمیت نظام جمهوری اسلامی باشد.

اما تعریف دیگری از اصلاحات نیز می گوید همواره می بایست از حداقل ترین روزنه های ممکن برای رسیدن به هدف استقبال کرد و قهر کردن با صندوق آراء در قاموس این تعریف نیست.گلایه هست ،اعتراض مدنی هست اما قهر نیست.نویسنده نوشتار بر اساس همین دیدگاه تاکنون در تمامی عرصه های انتخاباتی هم رای داده ام و هم مسئولیت ستادهای مختلف در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس نیز بر عهده داشته است.
کوتاه سخن اینکه مدتی است کنشگران عرصه های انتخابات از من می خواهند موضع خود را برای این دوره از انتخابات نیز با روشنی بازگو کنم و گلایه هایی نیز هست که چرا تا کنون در هیچ نشستی از سوی نامزدهای انتخابات شرکت نکردم.بر این اساس مستقیم به اصل ماجرا بر می گردم.
از میان ۲۰ نامزدی که در این حوزه ی انتخابیه تایید صلاحیت شده اند هیچ کدام را نماینده فکری خود در پیشبرد امور سیاسی،اجتماعی کشور نمی دانم.اما دکتر الماسی و دکتر جلالیان را تقریبا به یک میزان و با فاصله ی زیاد از دیگران ،مناسب ترین گزینه ای می دانم که می توانند توسعه عمرانی و دغدغه های معیشتی مردم منطقه را نمایندگی کنند. از نگاه من این دو نامزد که هر دو تجربه ی یک دوره نمایندگی مردم نیز در کارنامه دارند، اکنون نیز به یک میزان پویایی و تجربه ی پیگیری مطالبات و مشکلات معیشتی مردم حوزه انتخابیه جنوب استان را نیز از خود نشان دادند.

۲⃣سخن دومین :
روند کلی انتخابات نشان می دهد چنانچه ائتلافی بین این دو رقیب برای رسیدن به جایگاه نمایندگی مجلس رخ ندهد نامزد دیگری صحنه گردان انتخابات می شود.
ما از هر دو داوطلب می خواهیم گام نخست را اینبار شما بردارید تا به دنبال آن ما نیز، پرخروش تر به صحنه بیاییم.
دکتر الماسی و جلالیان عزیز؛ ما همه اندیشه های فکری را و آرزوهای سیاسی مان را اینبار نیز قربانی حضور شمامی کنیم،چرا که متاسفانه شرایط کشور به گونه ای پیش رفته است که نخبگان فکری و سیاسی کشور اصولا یا ثبت نام نکردند و یا تایید صلاحیت نشدند.در این وضعیت پیش آمده نه تنها شما بلکه بسیاری از دیگرانی که اکنون نامزد هستند نمی تواننداندیشه های فکری ما را نمایندگی کنند.می دانم بسیاری از هم فکرانم به خاطر همین سخن از من خورده می گیرند و رنجیده میشوند،اما آنها را نیز به جان می خریم و از شما می خواهیم ائتلاف کنید تا ببینید به قول شاعری که گفت “از تو به یک اشاره ازما به سر دویدن”.
اما اگر این همبستگی میان شما رخ ندهد نه تنها از ما و هم اندیشان ما نباید انتظاری باشد؛ بلکه ما شما را مسئول همه بیم ها و نگرانی های آینده این حوزه انتخابیه می دانیم.بیم از توسعه ای که آغاز شده است و ممکن است در معرض آسیب جدی قرار گیرد.بیم از “نیم گامی” که بر زمین مانده است و فرصت های توسعه ای که یکی پس از دیگری از دست خواهد رفت.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر