نصیربوشهرآنلاین ـ پروین تاج محمدی دکترا برنامه ریزی: جناب موحدی، قطعن درک عمیقی از مفهوم عدالت آموزشی دارید. با توجه به سوابق و نوع سمت هایی که داشته اید و نهایتن در جایگاه مدیریت سازمان عریض و طویل آپ بوشهر ،واقفید که از شاخصه های عدالت آموزشی که مسعود پزشکیان بارها با ذکر داستانها و […]

نصیربوشهرآنلاین ـ پروین تاج محمدی دکترا برنامه ریزی:

جناب موحدی، قطعن درک عمیقی از مفهوم عدالت آموزشی دارید.
با توجه به سوابق و نوع سمت هایی که داشته اید و نهایتن در جایگاه مدیریت سازمان عریض و طویل آپ بوشهر ،واقفید که از شاخصه های عدالت آموزشی که مسعود پزشکیان بارها با ذکر داستانها و تجربیات شخصی خود عنوان نمودند، رایگان بودن تحصیل در مدارس دولتی بصورت کامل است و بارها وزارت آپ اعلام داشتند که خانواده ها ملزم به پرداخت وجهی تحت عنوان ثبت نام نیستند(البته بجز کتاب و بیمه) اما تیم شما چه میزان در اجرای این مهم در سال جاری موفق بوده است؟

بیش از دهها مستندات موجود است که تحت عنوان مشارکت‌های مردمی و سایر وجوهات از ۱میلیون به بالا والدین پرداختی داشته اند اگر چه مشارکت به معنای یک رویکرد و سهیم شدن داوطلبانه است و مدیران مدارس تان اعلام‌می‌نموده اند که در جلسات اداری دستور العمل اینچنین بوده است.

جناب موحدی
عدالت آموزشی جایگاه دیگر ی به معنای تامین ظرفیت مدارس دولتی برای ورود دانش آموزان در هر مقطعی است،حال آنکه در چندین سال اخیر از اواسط مرداد به بعد به بهانه اینکه ظرفیت تکمیل است والدین پینگ پونگ وار بین مدیران شما پرتاب می‌شوند.

جناب موحدی

در سیستمی که دست کم تنها در ۱طبقه آن حدودا ۲۰ معاون و مشاور با عناوین متنوع و شیک آموزشی جلوس نموده اند، آیا طی یک سال تحصیلی ظرفیت سنجی و نیاز سنجی سال جدید را بررسی نموه و برنامه ریزی آینده نگر را در اولویت ماموریت‌شان تدوین میکنند تا والدین از تیر تا شهریور در جهنم ثبت نام قرار نگیرند؟؟

به کدامین دلیل دراین شرایط وخیم اقتصادی والدین باید بالاجبار فرزندان خود را به مدارس غیر دولتی بسپارند،آنهم با مشکلات عدیده مالی؟
اگر مدارس ظرفیت ندارند از شیفت بعد از ظهر استفاده نمایید زیرا که اکثر این آموزشگاهها در تایم دیگر هیچگونه کاربری ندارند.
وجالب است که مدیران شما،مدعیانه خانواده ها را به مدارس غیر دولتی ارجاع می‌دهند.

البته ممکن است که جنابعالی و یاران صدیقتان باید در کنار مدارس غیر دولتی بوده و به هر شکل دین خود را ادا کنید.

اما در محور سوم
خبر بازگشت همکار فرهنگی نخبه و سرآمد و دانشمند شهرمان‌ به موطن خود، آنهم بجهت عدم‌همکاری اداره کل و شهرستان برای تجدید و تامین مسکن فرهنگیان برای این مدرس فرهیخته،از دیگر سیاه چاله های آموزشی و فرهنگی این استان است.

دکتر (ن،م) از نخبگان دانشگاهی و از طراحان‌سئوالات قلم چی همچنین از مدرسین کنکور که در رشته خود الحق در این استان بی بدیل بودند،که با این برخورد ها دانش آموزان بوشهری از ظرفیت های علمی وواخلاقی ایشان محروم شدند.

جناب موحد بهتر میدانید که هستند نیروهایی که سالیان سال حتا پس از پایان قرار داد به جهات گوناگون از منازل فرسوده و بی کیفیت این مجموعه بهره مند شده اند.
بسیار باید تاسف خورد برای سیستمی که هیچگونه علاقه و انگیزه ای برای حفظ و‌پاسداشت عقول صالحه و استعدادهای بی بدیل ندارد.

البته خوب در این مورد نیز باید از لابی گری های شدیدی برخوردار بود تا مانند خواص بتوان از فضاهای آموزشی دولتی در بخش های غیر دولتی استفاده نمود و سالها بیزینسی قوی داشت.
باید جزو حضرات رده بالا بود تا بتوان سالیان سال از امکانات اداره استفاده نمود.
کارنامه مدیریتی جنابعالی گذشته از این سه محور نیز در محورهای دیگر نیز قابل ارزیابی است که در این مقال نمی گنجد.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین