نصیربوشهر – سیدرضا حسینی: در دنیای امروزی همه دولتها متفق القولند که آموزش و پرورش یکی از نهادهای مهم جاممه می باشد.در کشور عزیز ما هم دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت دارای تفکر خاص خود جهت اداره آموزش و پرورش هستند، ذیلا به چند مورد از آن اشاره می گردد. ۱_برای اداره آموزش و […]

نصیربوشهر – سیدرضا حسینی:

در دنیای امروزی همه دولتها متفق القولند که آموزش و پرورش یکی از نهادهای مهم جاممه می باشد.در کشور عزیز ما هم دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت دارای تفکر خاص خود جهت اداره آموزش و پرورش هستند، ذیلا به چند مورد از آن اشاره می گردد.
۱_برای اداره آموزش و پرورش نیاز به تخصص در حوزه تعلیم و تربیت نمی باشد.هر کسی می تواند وزیر،معاون وزیر،مدیر کل ستادی ،مشاور،مدیر کل استان و مدیر اداره شهرستان گردد‌.ضرورتی ندارد که افراد متخصص در چنین سمتهایی بکار گرفته شوند.اگر احیانا فردی برای انتصاب در این پستها پیدا نشد می توان با یک ماشین و بلندگو بدست در کوچه ها براه افتاد و فریاد زد که پلاستیک کهنه،یخچال سوخته، وزیر ،معاون وزیر ،مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان میخریم.
۲_ضرورتی ندارد دانش آموزان در مدرسه چیزی بیاموزند.آموزشگاه مکانی برای وقت تلف کردن و سرگرم نمودن دانش آموزان می باشد.
۳_مدارس دولتی باید تعطیل گردد، همه دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی ثبت نام نموده و با خرید ترازویی به آنها نمره کیلویی داده شود. البته بابت هر گرم نمره، مبلغی از طرف آنها به حساب موسسین این مدارس واریز گردد و سپس مدرک رنگی و با کیفیتی به دانش آموزان تحویل بدهند.بر چشم حسود لعنت.
۴_کتب درسی طوری تدوین گردد که نه نویسندگان ، نه معلم ،نه دانش آموز و نه ولی شاگرد چیزی از آن سردر نیاورند.طبق تحقیقات بعمل آمده در  انستیتوی تعلیم و تربیت دیویی ثابت شده که در نظام تعلیم و تربیت ایران نباید معلم و دانش آموزان بدانند که محتوی کتب درسی چیست و هدف از تدریس این کتب در مدارس چه می باشد.
۵_ دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در ایام تحصیل خود از تلویزیون فقط کارتون تماشا نموده و شعر یک توپ دارم قلقلیه بیاموزند. معنی دقیق دانشگاه همین است.
۶_باید همه ی روسای آموزش و پرورش را حاجی صدا زد حتی کسانی که به مکه مشرف نشده باشند.
۷_ اگر مسئولان تعلیم و تربیت کشور قرار است در مکانی عمومی سخنرانی کنند حتما دانش آموزان یک روز قبل با خرج خودشان در آن مکان حضور یافته و هنگام سخنرانی رئیس محترم دست ،سر و گردن خود را به علامت تایید تکان بدهند.
۸_هیچوقت گفته نشود که مدارس کمبودهایی دارند زیرا باید بدانیم که کمبودها جزئی از آموزش است.
۹_ حقوق معلمان نباید مکفی باشد.فرهنگیان باید همیشه در فکر گرفتن وام ،پرداخت پول برق،اب،گاز ، تلفن،اجاره،خرج دارو ،درمان و… باشند وقتی ذهن معلم مشغول باشد مغزش فعال شده و باعث تحول در تعلیم و تربیت می گردد
۱۰_حقوق معلمان بازنشسته باید قطع گردد.دلیلی وجود ندارد که فردی پس از سی سال خدمت در موقع بیکاری حقوق دریافت نماید.اگر احیانا معلم بازنشسته ای در تامین بودجه زندگی دچار مشکل گردید بی سر و صدا به گوشه ای رفته و جان را به جان آفرین تسلیم نماید.

سید رضا حسینی ، بندر کنگان ،بیست و سوم خرداد هزار و چهارصد و یک،

  • منبع خبر : نصیر بوشهر