🔹با شروع رسمی کلاس‌‎های آموزشی صبح امروز برخی دانشگاه‌ها شاهد اعتراضات دانشجویی بود. 🔹خبری از آشوب‌گری و آتش زدن اموال عمومی نبود اما دانشجویان نسبت به عملکرد پلیس و برخوردهای صورت گرفته معترضند و بعضا شعارهای هیجانی و تندی نیز سر می‌دهند. 🔹در دانشگاه تهران همزمان تعداد دیگری از دانشجویان نیز نسبت به حرمت شکنی‌ها […]


🔹با شروع رسمی کلاس‌‎های آموزشی صبح امروز برخی دانشگاه‌ها شاهد اعتراضات دانشجویی بود.

🔹خبری از آشوب‌گری و آتش زدن اموال عمومی نبود اما دانشجویان نسبت به عملکرد پلیس و برخوردهای صورت گرفته معترضند و بعضا شعارهای هیجانی و تندی نیز سر می‌دهند.

🔹در دانشگاه تهران همزمان تعداد دیگری از دانشجویان نیز نسبت به حرمت شکنی‌ها و آشوبگری‌ها شعارهایی با نگاه و سلیقه متفاوت سر دادند. در برخی موارد محوطه دانشگاه به عرصه شعاردادن و کنایه‌زنی‌های دو طیف نسبت به هم تبدیل می‌شد که با پادرمیانی اساتید و دانشجویان سال‌های بالاتر برای لحظاتی فروکش می‌کرد اما دوباره با بهانه ای از سر گرفته می‌شد.

🔹فعالان سیاسی معتقدند یکی از راهکارهای مهم اعتراضات صحیح در جامعه اعتراض در محیط دانشگاه‌هاست و تقویت چنین بسترهایی می‌تواند راهگشا باشد.

🔹اگرچه پس از فروکش کردن هیجانات باید با امتداد دادن چنین اختلاف نظرهایی در برنامه‌های فکری و علمی‌تر نظیر کرسی‌های آزاد اندیشی به حل اساسی‌تر مشکلات مورد مناقشه کمک کرد.

🔹همزمان با این تجمعات تعداد محدودی در بیرون دانشگاه و حوالی میدان انقلاب اقدام به شعار دادن و برهم زدن نظم عمومی کردند که ماموران انتظامی با آنها برخورد کردند و مانع از تخریب و آشوب شدند. مشاهدات حاکی از آن است در این تجمع برخی افراد توسط پلیس بازداشت شده‌اند.

  • منبع خبر : فارس