برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی آبزیان و شیلات در بوشهر   به گزارش پایگاه خبری نصیربوشهر آنلاین،خورشید گزدرازی رییس اتاق بازرگانی استان بوشهر در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت های اصلی استان در بخش کشاورزی و شیلات است، به همین منظور پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خرما و میز ملی خرما در تاریخ ۲۳ – […]

برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی آبزیان و شیلات در بوشهر

 

به گزارش پایگاه خبری نصیربوشهر آنلاین،خورشید گزدرازی رییس اتاق بازرگانی استان بوشهر در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت های اصلی استان در بخش کشاورزی و شیلات است، به همین منظور پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خرما و میز ملی خرما در تاریخ ۲۳ – ۲۵ آبان ماه برگزار شد، و بیش از ۶۴ شرکت کننده از ۱۳ استان حضور داشتند.

وی ضمن تشکر از استقبال چشمگیر مردم از نمایشگاه خرما بیان داشت: به جهت حمایت از آبزی پروری و شیلات نمایشگاهی در تاریخ ۱۹- ۲۲ دی ماه در شهر بوشهر برگزار خواهد شد، که امیدواریم این نمایشگاه که برای دومین بار در بوشهر برگزار می شود هم مورد توجه و استقبال مردم واقع شود.

خورشید گزدرازی اهداف نمایشگاه آبزیان و شیلات را تنوع بازارهای صادراتی با توجه به محدودیت- ارتقاع علمی و عملی تولیدکنندگان- آشنایی پرورش دهندگان با خدمات روز دنیا- کیفیت بهتر بسته بندی در حوزه صادرات- ارتقاع سرانه ملی و جهانی- رقابت پذیری و ایجاد ظرفیت ذکر کرد.

عقیل امینی، مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز در این باره گفت: استان بوشهر قطب تولید میگوی پرورشی کشور است، و برگزاری نمایشگاه آبزیان و شیلات فرصت خوبی است که توانمندی ها در عرصه آبزیان و شیلات نشان داده شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر استان در خصوص تولید محصولات پرورشی در حوزه آبزیان است بیان داشت: استان بوشهر در بخش های ماهی در قفس، میگو، پرورش و تکثیر صدف خوراکی و مروارید، پرورش جلبک، پرورش کرم نرئیس و زالو فعالیت دارد.

حسین نامور، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از اهداف نمایشگاه شیلات و آبزیان تولید ثروت اس،.و در این مورد نمایشگاه ها نقش بسزایی ایفا می کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر از ۳۱۰۰ فضای اختصاصی برای نمایشگاه آبزیان و شیلات خبر داد و گفت: تا امروز حدود دو هزار ۸۸۶ متر از فضای در نظر گرفته پرشده و فقط ۲۱۴ متر فضا خالی است.

ایشان افزود: حدود ۷۰ درصد ( ۶۱ شرکت کننده) در این نمایشگاه غیر بومی، و ۳۰ درصد بومی استان است، شرکت کنندگان از ۱۵ استان، تهران، سمنان، هرمزگان، فارس، قم، بوشهر، یزد، خوزستان و …می باشند.

 

عبدالرسول بهنام‌راد، دبیر اجرایی انجمن صنعت آبزیان استان بوشهر یادآور شد: آبزیان محور توسعه استان هستند، پس اقدامات نیز باید در خور شان این قطب باشد.
دبیر اجرایی انجمن صنعت آبزیان استان بوشهر تاکید کرد: استان بوشهر در سطح زیر کشت، تولید و صادرات در کشور مقام اول را دارد و صادر کننده ملی آبزیان است.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین