👈بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده در حدود ۴۱ درصد واجدان شرایط در سراسر کشور در انتخابات شرکت کرده‌اند؛ ۲۵ میلیون نفر از ۶۱ میلیون ایرانی واجد شرایط رأی دادن.   🔹بر اساس آمار رسمی ارائه شده این کمترین میزان مشارکت مردم ایران در همه دوازده دوره انتخابات مجلس بعد از انقلاب است. 🔹یاسر […]

 

👈بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده در حدود ۴۱ درصد واجدان شرایط در سراسر کشور در انتخابات شرکت کرده‌اند؛ ۲۵ میلیون نفر از ۶۱ میلیون ایرانی واجد شرایط رأی دادن.

 

🔹بر اساس آمار رسمی ارائه شده این کمترین میزان مشارکت مردم ایران در همه دوازده دوره انتخابات مجلس بعد از انقلاب است.

🔹یاسر جبرائیلی، رئیس مرکز نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت، در شبکه اجتماعی وطنی ویراستی نوشته است: «در تهران ١٨١٣٠٧٣ نفر در انتخابات تهران رای داده‌اند. طبق قانون هر داوطلب باید حداقل ٢٠ درصد آراء ماخوذه صحیح را برای ورود به مجلس کسب کند. با توجه به آماری که تاکنون از تعداد آراء منتشر شده، به احتمال بسیار بالا، قریب به اتفاق نمایندگان تهران در دور دوم تعیین تکلیف خواهند شد.»

🔹استان کهگیلویه و بویراحمد با ۶۴.۲۷ درصد بیشترین میزان مشارکت در انتخابات امسال در کشور را داشته است.

🔹بر اساس اعلام ایلنا از شمارش آراء تهران تا این لحظه، از فهرست «صدای ملت» و از آن‌جمله علی مطهری، که شامل نمایندگانی بود که تلاش می‌کردند با فهرست‌‌های متعدد اصولگرایان و جبهه پایداری مقابله کنند، نماینده‌ای در ۶۰ نفر اول منتخبان تهران به چشم نمی‌خورد.

 

 

  • منبع خبر : عصر فوری