نصیربوشهرآنلاین – عبدالرحیم کارگر: امروز که شاخص ها و آمارهای همه ی دولت های گذشته در منظر و دید افکار عمومی قرار دارد دوست و دشمن معترفند که دولت خاتمی موفق ترین دولت پس از انقلاب بوده است . این تنها مزیت این مرد بزرگ نیست .اخلاق مداری،پاک دستی ،ایمان ،صداقت ،فرهیختگی ،ایراندوستی و اسلام […]

نصیربوشهرآنلاین – عبدالرحیم کارگر:

امروز که شاخص ها و آمارهای همه ی دولت های گذشته در منظر و دید افکار عمومی قرار دارد دوست و دشمن معترفند که دولت خاتمی موفق ترین دولت پس از انقلاب بوده است .
این تنها مزیت این مرد بزرگ نیست .اخلاق مداری،پاک دستی ،ایمان ،صداقت ،فرهیختگی ،ایراندوستی و اسلام خواهی از این مرد بزرگ سرمایه ای ساخته است که هر جامعه و حکومتی آرزوی داشتنش را دارد و شاید هر جا که رود حرمت ،عزت و قدر بیند وبر صدر نشیند ولی افسوس که به قول علی رضا قلی در کتاب جامعه شناسی نخبه کشی محو وکنار زدن امیر کبیرها ،قائم مقام ها ،مصدق ها و اکنون خاتمی ها پیشه ی دیرینه و هنر ما ایرانی هاست .
در همین انتخابات اخیر هم او باز آبرویش را برای انقلاب و مشروعیت بخشی به آن در طبق اخلاص گذاشت و انتخاب پزشکیان بی شک قسمتی از آن مدیون و مرهون خاتمیست و خود پزشکیان هم به خوبی این را می داند.
در جلسه تنفیذ بر پزشکیان فرض بود که علیرغم کدورت هایی که بین او و رهبری وجود داشت پا در میان می گذاشت و حال که قصد ایجاد دولت وفاق ملی دارد نخستین وفاق را در میان سرمایه های بزرگ انقلاب ایجاد می کرد.
حال که آلارم و نشانه هایی از رویکرد مثبت حاکمیت دیده می شود کاش قدر این سرمایه ی بزرگ اجتماعی را می دانستند و او را هم به این نشست فرا می خواندند تا جامعه امیدوارتر به آینده بنگرد و اینگونه نیندیشد که هنوز در بر همان پاشنه می چرخد و قرار نیست اتفاق خاصی در این مملکت روی دهد .
هر چند که خاتمی نیاز به این نشست ها ندارد و این گونه نشست هاست که به خاتمی نیاز دارند و به آن جمع شخصیت می بخشد.
و شاید جواب این بی مهری ها را خود جناب خاتمی بهتر از هرکس در پایان عمر ریاست جمهوری اش داد‌.

*هر که ما را یاد کرد ، ایزد مر او را یار باد*

*هر که ما را خوار کرد ، از عمر برخوردار باد*

*هر که اندر راه ما خاری فکند از دشمنی*

*هر گلی کز باغ وصلش بشکفد بی خار باد*

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین