«فلات قاره» امروز خبر خوبی منتشر کرد، پس از ۱۷ سال انتظار، برج بازیافت حلال، یکی از تجهیزات سنگین «ان.جی.ال خارگ» برای نصب و راه‌اندازی راهی این جزیره مرجانی شد. همزمان با مرور این خبر خوش، دستگاه های نظارتی چندهفته قبل از سوختن روزانه معادل ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز در میدان «فروزان» به‌عنوان یک پاشنه […]

«فلات قاره» امروز خبر خوبی منتشر کرد، پس از ۱۷ سال انتظار، برج بازیافت حلال، یکی از تجهیزات سنگین «ان.جی.ال خارگ» برای نصب و راه‌اندازی راهی این جزیره مرجانی شد.

همزمان با مرور این خبر خوش، دستگاه های نظارتی چندهفته قبل از سوختن روزانه معادل ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز در میدان «فروزان» به‌عنوان یک پاشنه آشیل خبر دادند و همزمان برخی پتروشیمی‌ها از جمله پتروشیمی «خارگ» و «بندرامام» برای جمع‌آوری این گازهای ترش اعلام آمادگی کردند!

تجربه مدیریت «شرکت ملی نفت و گاز» در دو دهه‌گذشته برای جمع‌آوری گازهای مشعل قابل دفاع نبوده و سوال اینجاست چرا پس از تجربه موفق «بیدبلند خلیج فارس» و اخیرا «ان.جی.ال دهلران» ساخت «ان.جی.ال خارگ» به پتروشیمی‌ها واگذار نمی‌شود آن هم در روزگاری‌که دولت پولی برای «نفت» نمی‌گذارد؟

 

 

  • منبع خبر : شاپا