دومین کنگره بانوان موفق و تأثیرگذار استان بوشهر برگزار شد به گزارش خبرنگار نصیر بوشهرآنلاین، روز چهارشنبه ۲ اسفند دومین کنگره بانوان موفق و تاًیرگذار استان بوشهر در سالن لیان برگزار شد. زینب اختری، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور در این کنگره اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب اسلامی روی بانوان خیلی خوب […]

دومین کنگره بانوان موفق و تأثیرگذار استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار نصیر بوشهرآنلاین، روز چهارشنبه ۲ اسفند دومین کنگره بانوان موفق و تاًیرگذار استان بوشهر در سالن لیان برگزار شد.

زینب اختری، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور در این کنگره اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب اسلامی روی بانوان خیلی خوب سرمایه‌گذاری کردند؛ زیرا نگاه شان اسلامی و دینی بود. نگاهی که جامعه اسلامی به زن مسلمان دارد در همه عرصه پیشگام و غیر قابل انکار است. هرچند که شاید در عرصه‌های عمل هنوز کامل به ظهور نرسیده باشد.

 

 

ایشان افزود:آنچه از مبانی و اعتقادات اسلام آموخته ایم زن را در جایگاه انسان ساز قرار داده است. قرآن معجزه پیامبر(ص) انسان ساز است. امام خمینی(ر) می‌فرمایند: “زنان انسان ساز هستند” باید خدا را شکر کنیم که در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که چنین نگاهی به زن مسلمان دارد.

اختری خاطر نشان کرد: در لحظات حساس تاریخ دیده شده که زنانی نه فقط در خانواده که در اجتماع و با حضور پررنگ خود در بسیاری از عرصه ها فعال بودند از حضرت خدیجه(س) که اولین بانوی مسلمان و بزرگترین بانوی اقتصادی آن زمان است، تا حضرت زهرا(س) که اولین مدافع حریم ولایت هستند و با دفاع جانانه، جهاد تبیین را به دخترشان آموزش دادند،و عبارت کربلا در کربلا می‌مرد اگر زینب نبود نیز به جهاد عملی این زن برمی‌گردد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور تصرح کرد: امروز توفیقی دست داد تا در جمع زنان اثرگذار بوشهری باشم، که تاریخ ساز شدند، زنانی که اجدادشان به زنان لرده می‌رسد، زنان مقاوم بوشهر که مقاومت را رقم زدند، زنانی که دامنشان شهید پرور است، و افتخار آفریدند و در جدی‌ترین و مهم‌ترین مسائل کشور نقش آفرینی کردند، و این بسیار قابل ستایش است.

در پایان دومین کنگره از ۵۰ بانوی موفق و تأثیرگذار استان بوشهر در عرصه‌های مختلف تجلیل به عمل آمد

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین