مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بدهی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در استان بوشهر به شرکت ملی گاز و معوقه شدن این بدهی‌ها، اظهارداشت: مطالبات شرکت ملی گاز بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان بود که از سوی پتروشیمی‌ها معوق و پرداخت نشده بود. وی افزود: […]

مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بدهی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در استان بوشهر به شرکت ملی گاز و معوقه شدن این بدهی‌ها، اظهارداشت: مطالبات شرکت ملی گاز بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان بود که از سوی پتروشیمی‌ها معوق و پرداخت نشده بود.

وی افزود: دادگستری استان بوشهر به محض اطلاع به این موضوع ورود کرد و در راستای حفظ حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال نامه‌ای را به وزیر نفت ارسال و از شخص وزیر نفت خواسته شد تا نسبت به پیگیری موضوع و وصول طلب اقدام کند، که به همین منظور نماینده‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی کشور به استان اعزام و دستورات قضایی لازم نیز در خصوص وصول این مطالبات صادر شد.

مهرانگیز با اشاره به وصول بخشی از این مطالبات گفت: با پیگیری‌های دادگستری استان، تاکنون ۲۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان معادل حدودی ۲۱ همت (نزدیک یک چهارم) از شرکت‌های پتروشیمی دریافت و به حساب خزانه دولت واریز شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر حفظ حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال را از اولویت‌های دادگستری استان بوشهر دانست و گفت: در همین راستا دادگستری استان بوشهر نسبت به دریافت مابقی طلب شرکت ملی گاز پیگیر این مساله خواهد بود.

  • منبع خبر : فارس