روشنایی معابر شهر به عهده شهرداری است غلامرضا حشمتی: روشنایی معابر شهر به عهده شهرداری است غلامرضا حشمتی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر، درنشست خبری یکشنبه های پاسخگویی با اصحاب رسانه اظهار داشت: الگوی مصرف برق در استان بوشهر با تعرفه گرمسیری ۳ هزار کیلووات است و مردم با مصرف کمتر از آن از […]

روشنایی معابر شهر به عهده شهرداری است

غلامرضا حشمتی: روشنایی معابر شهر به عهده شهرداری است

غلامرضا حشمتی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر، درنشست خبری یکشنبه های پاسخگویی با اصحاب رسانه اظهار داشت: الگوی مصرف برق در استان بوشهر با تعرفه گرمسیری ۳ هزار کیلووات است و مردم با مصرف کمتر از آن از وزارت نیرو پاداش دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص پاداش وزارت نیرو گفت: طرح پاداش وزارت نیرو در سال جاری نسبت به سال قبل دارای ۲ تغییر است، در سال گذشته فقط مشترکان در محدوده الگوی مصرف می‌توانستند از پاداش صرفه جویی بهره‌مند شوند اما امسال همه مشترکان می‌توانند از این طرح بهره مند گردند، دیگر این که میزان پاداش در نظر گرفته شده بسته به میزان مصرف برق مشترکان متفاوت است و هر چه میزان مصرف بیشتر باشد، رقم پاداش هر کیلووات ساعت برق نیز کمتر می‌شود. مبنای محاسبه پرداخت پاداش هم، میزان کاهش مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر افزود: اگر مشترکان در بازه تا ۱۵۰ کیلووات ساعت مصرف برق خود را کم کنند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، ۲۰۰۰ تومان پاداش می‌گیرند. این پاداش در سال گذشته شامل مشترکین خانگی تحت مصرف الگو ۵۰۰ تومان بود ولی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور امسال به ۲۰۰۰ تومان رسیده‌ است.

حشمتی بیان کرد: پاداش کاهش هر کیلووات ساعت برای طبقه مصرف زیر ۱۵۰۰ کیلو وات ساعت در ماه، برای مناطق گرمسیر ۱۰۰۰ تومان است و این رقم برای طبقات مصرفی ۱۵۰۰ تا ۳ هزار کیلووات ساعت ۷۵۰ تومان و برای بیش از ۳۰۰۰ کیلووات ساعت نیز ۵۰۰ تومان است؛ بنابراین طبق محاسبات انجام شده، با کاهش مصرف مشترکان در این مناطق از ۳۲۰۰ کیلووات ساعت به ۱۸۰۰ کیلووات ساعت در ماه، پاداشی در حدود یک میلیون تومان به مشترک تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به فروش ۴۸۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در سال گذشته در استان بوشهر اظهار کرد: با مدیریت مصرف انجام گرفته سال گذشته ۱۰۰ مگاوات کاهش پیک مصرف در استان بوشهر به ثبت رسید و بابت این میران مدیریت مصرف ۴۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکان خوش مصرف برق در بخش‌های بخش‌های خانگی، اداری، کشاورزی و صنعتی این استان پرداخت شد. از این میزان پاداش پرداختی، ۳۸ میلیارد تومان به مشترکان خانگی و مابقی به مشترکان بخش‌های صنعتی، کشاورزی، اداری و تجاری پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر از نصب ۱۵ هزار کنتور هوشمند برق در این استان خبر داد و گفت: در سال جاری تعداد ۸ هزار کنتور هوشمند برق در استان بوشهر نصب خواهد شد، تا با نظارت شرکت‌های برق مشترکان، در لحظه از میزان مصرف و هزینه‌های برق خود آگاه شوند که تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق دارد.

حشمتی خاطر نشان کرد: هزینه نصب یک انشعاب برق ۴۰ میلیون تومان است، که مبلغ دریافتی از مشترکین شهری و روستایی ۳ میلیون تومان می باشد. با برنامه ریزی های انجام شده در سال گذشته ۱۰ درصد درآمد فروش برق به‌صورت پاداش به مشترکان برق استان بوشهر پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر به سوال خبرنگار نصیر آنلاین در خصوص تاریکی معابر اصلی شهر گفت: کار روشنایی معابر به عهده شهرداری است، متاسفانه برای زیبایی شهر از چراغ هایی استفاده شده که نور را کم می کنند. بارها در این مورد با شهرداری صحبت کرده ایم که نتیجه نداده، اما شخصا به معابر شهر سر خواهم زد و با بررسی های لازم دوباره به شهرداری یادآوری خواهیم کرد تا علاوه بر هرس درختان چاره ای اندیشه کنند.