این ساختمان های باشکوه و مجلل عموما سال ها یا قرن ها پیش ساخته شده اند اما همچنان زیبایی خود را حفظ کرده اند و به عنوان با شکوه ترین بنا های هر کشور به شمار می روند. ما در ادامه قصد داریم برخی از باشکوه ترین و زیبا ترین کاخ های جهان را به […]

این ساختمان های باشکوه و مجلل عموما سال ها یا قرن ها پیش ساخته شده اند اما همچنان زیبایی خود را حفظ کرده اند و به عنوان با شکوه ترین بنا های هر کشور به شمار می روند.

ما در ادامه قصد داریم برخی از باشکوه ترین و زیبا ترین کاخ های جهان را به شما نشان دهیم که همانطور که گفته شد برخی از آنها امروزه برای بازدید قرار داشته و برخی نیز مانند اولین مورد موجود در لیست همچنان خانه خانواده سلطنتی است.

۱٫ شهر ممنوعه: شهر ممنوعه مجموعه کاخ هایی در کشور چین است که در زمان خود خانه بیش از ۲۰ امپراطور بوده و هم اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می رود.

این مکان دارای بیش از ۹۰ مجموعه کاخ، ۹۰۰ ساختمان ۱۰ هزار اتاق است که با مساحت ۱۸۰ هکتاری خود به عنوان بزرگترین مجموعه کاخ در جهان به شمار می رود.

۲٫ کاخ زمستان: این شاهکار به سبک باروک مشهور ترین بنای تاریخی سن پترزبورگ است و یکی از مجلل ترین کاخ های جهان است که در کشور روسیه واقع شده است.

جدیدترین نسخه کاخ که امروزه می بینیم بین سالهای ۱۷۳۰ تا ۱۸۳۷ ساخته شده است و بیش از ۶۴۵،۸۳۵ فوت مربع (۶۰،۰۰۰ متر مربع) وسعت دارد.

۳٫ کاخ میسور: یکی از بزرگترین کاخ ها در هند، کاخ میسور است که در سال ۱۹۱۲ به اتمام رسید و گنبدهای چشمگیر و طاق های تزئینی نمای بیرونی آن را فوق العاده کرده است.

 

درون این کاخ نیز مانند نمای بیرونی آن فوق العاده زیبا است و به طور معمول برای بازدید کنندگان باز می باشد. جالب است بدانید که این کاخ به وسیله ۹۷ هزار چراغ روشن می شود.

۴٫ کاخ سانسوچی: کاخ تابستانی و پناهگاه خصوصی پادشاه پروس، فردریک بزرگ، کاخ سانسوچی است که در شهری در مرز برلین پایتخت این کشور بنا شده است.

این کاخ که در سال ۱۷۴۷ تکمیل شد توسط پادشاه فردریک ویلیام چهارم در قرن ۱۹ گسترش و بهبود یافت. خوشبختانه پس از هر دو جنگ جهانی بدون آسیب باقی ماند و پس از اتحاد مجدد آلمان این کاخ به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد.

  • منبع خبر : طلا