نماینده تهران: آقای رئیس‌جمهور گفتند من بیایم بانکها را به خط می‌کنم؛ یک سال است منتظریم بانک ها را به خط کنند   یک ذره هم جلوی بی انضباطی مالی دولت را بگیرید، بجای اینکه سفره مردم را کوچک کنید   روح الله ایزدخواه، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی: 🔹بودجه ۱۴۰۱ با حذف ارز […]

نماینده تهران: آقای رئیس‌جمهور گفتند من بیایم بانکها را به خط می‌کنم؛ یک سال است منتظریم بانک ها را به خط کنند

 

یک ذره هم جلوی بی انضباطی مالی دولت را بگیرید، بجای اینکه سفره مردم را کوچک کنید

 

روح الله ایزدخواه، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی:

🔹بودجه ۱۴۰۱ با حذف ارز ترجیحی بستند، من مخالف بودم. گفتم این زمینه آشوب ایجاد می کند، نارضایتی ایجاد می کند، اداره کشور را از دست شما خارج می شود.

 

🔹گفتند قاچاق می شود، رانت خواری می شود. گفتیم بله آنها را به سبک دیگری می شود اصلاح کرد، الان وقت جراحی نیست.

 

🔹بنزین در سال ۹۸ هم همین طور بود. خب چرا این اتفاقات دارد رخ می دهد؟ چون آن قوه تصمیم گیر در حاکمیت – ربطی هم به چپ و راست ندارد – ۳۰ سال است دارد کار می کند. چپ و راستش هم همان فرمول را پیاده می کند.

 

🔹به آقایان می گوییم یک سوزن هم به بانک ها بزنید، سخت شان می شود.

 

🔹یک ذره هم جلوی بی انضباطی مالی دولت را بگیرید، مردم سفره شان را کوچک کنند، کمتر بخورند، گران بخرند، نان را گران بکنیم که می خواهیم جلوی مفسده خیالی را بگیریم، اما دولت هیچ فشاری به خودش نیاورد؟ شرکت های دولتی هیچ شفافیتی ایجاد نکنند؟ رانت های خصولتی ها.

 

🔹گفتم که سر قصه حذف ارز ترجیحی شما کلا ۳۰۰ -۴۰۰ هزار میلیارد تومان کمبود دارید، ۱۰ شرکت خصولتی بزرگ مثل فولاد مبارکه، سود یک سال آنها را ضبط کنید. از حسابشان بکشید بیرون و بدهید به دولت. کمونیستی برخورد کنید. به چه کسی فشار می آید؟ سود مازادشان برود در جیب دولت برای تامین آرد و غیره.

 

🔹قطعا منافعی وجود دارد که چنین کاری نمی کنند. اقتصاد سیاسی هست، حلقه های فکری – راهبردی که صحنه سازی می کنند هست.

  • منبع خبر : جماران