نصیربوشهرآنلاین – حسن لاوری: بازی ایران با امریکا در حالی اولین باخت تیم کشور ما در برابر امریکا رقم می خورد که برای صعود به مرحله بعد جام جهانی نیاز به مساوی بود. کارشناس فوتبال نیستم ولی با توجه به اینکه سال ها این رشته ورزشی را با همه فراز ونشیب های آن از طریق […]

نصیربوشهرآنلاین – حسن لاوری:

بازی ایران با امریکا

در حالی اولین باخت تیم کشور ما در برابر امریکا رقم می خورد که برای صعود به مرحله بعد جام جهانی نیاز به مساوی بود.
کارشناس فوتبال نیستم ولی با توجه به اینکه سال ها این رشته ورزشی را با همه فراز ونشیب های آن از طریق حضور در ورزشگاه یا دیدن تلویزیون دنبال کرده ام، نظرم را در باره این بازی بیان می کنم  باشد که مورد توجه فوتبال دوستان قرار گیرد .
کارلوس کی روش سر مربی تیم ایران با بازی تدافعی آمد تا نتیجه مساوی را بگیرد، زیرا به صعود فکر می کرد غافل از اینکه  بازی تهاجمی نیز خودش یک نوع دفاع کردن است. در نیمه اول  ، توپ و زمین به امریکا واگذار شد، و ایران در یک چهارم زمین به دفاع می پرداخت، طارمی، آزمون و قلی زاده سه مهاجم ایران در بازی دفاعی در نیمه اول در زمین کاره ای نبودند، و متاسفانه نیمه اول تیم ایران با پاس های اشتباه و استرس غالب بر اکثر بازیکنان نتوانست هیچ حرکت چشمگیر و بازی خوبی ارائه دهد، و این در حالی بود که تیم امریکا با دوندگی زیاد و بازی روان و پاسکاری های منظم در یک چهارم زمین ایران خیمه زد.
متاسفانه کی روش با ترکیبی نامناسب برای مقابله با حریفان خود پرداخت آنهم با بازیکنانی که در بازیهای مقدماتی جام جهانی و همچنین بازیهای تدارکاتی کمتر از آنها استفاده شده بود . در نیمه دوم هم با آنکه نیاز به گل مساوی ، تیم را تهاجمی کرده بود و بازی روان، کم اشتباه و خوبی از تیم مشاهده شد ولی با دوندگی و اشتباه کم بازیکنان امریکا فرصت گل از ایران گرفته شد،
ایران در حالی  یک بر صفر باخت که  تماشاگران با عشق و علاقه بسیار و شور و شوق وصف ناشدنی تمام استادیوم الثمامه قطر را با تشویق خود در اختیار داشتند زنان و مردان علاقمند به ایران همه منتظر تساوی یا برد ایران بودند،  که متاسفانه با اشتباهات مربی این تیم ناکام ماند و در ششمین حضور ایران در جام جهانی هم نتوانستیم به مرحله بعد صعود کنیم .
البته یکی از پارامترهای که در این دوره جام جهانی نقش مهم و تاثیر گذاری بر روحیه بازیکنان تیم ملی ایران داشت و بر استرس و اضطراب آنان می افزود  فحاشی، تهمت و توهین هایی بود که برخی از براندازان نظام با نام مردم بر بازیکنان و تیم ملی روا  داشتند و با سیاسی کردن موضوع منتظر شکست تیم ملی شدند، ابتدا  تلاش کردند تا تیم ملی ما را از جام جهانی حذف کنند که موفق نشدند، بعد سراغ بازیکنان رفتند و انتظار داشتند بازیکنان برای تیم ملی بازی نکنند اینجا هم موفق نشدند، پس از آن به فحاشی، تهمت و توهین روی آوردند و با تضعیف روحیه و انگیزه بازیکنان را پایین اوردن همین موجب شکست تیم ملی شد.
گرچه مردم  با هزینه  شخصی از ایران و کشورهای دیگر  در استادیوم  الثمامه حاضر شده همگی و با اتحاد و یکپارچگی برای موفقیت و پیروزی بازیکنان و دادن روحیه و انگیزه به آنان تلاش و کوشش کردند اما نشد آنچه که مردم ایران می خواستند.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین