برای اولین بار توسط مدیر عامل مجتمع گاز مدیر یک پالایشگاه در زمستان برکنار شد. بهانه های مختلفی برای این برکناری به گوش می رسد. دلایل این برکناری: اول شایعات مربوط به فعالیت این مدیر جهت مدیرعامل مجتمع شدن باتوجه به مسن بودن مدیر عامل فعلی و عدم شناخت وی از مجتمع، همچنین نارضایتی کارکنان […]

برای اولین بار توسط مدیر عامل مجتمع گاز مدیر یک پالایشگاه در زمستان برکنار شد.
بهانه های مختلفی برای این برکناری به گوش می رسد.
دلایل این برکناری:
اول شایعات مربوط به فعالیت این مدیر جهت مدیرعامل مجتمع شدن باتوجه به مسن بودن مدیر عامل فعلی و عدم شناخت وی از مجتمع، همچنین نارضایتی کارکنان از مدت بیست ماهه مدیریت مجتمع گاز بدون خروجی مثبت در این مدت.
دوم نفوذ این مدیر در آستان قدس و ترس از جانشینی مدیرعامل فعلی این برکناری غیر مترقبه را شدت بخشید.
سوم شایعه رفتن این مدیر به مدیریت نظارت بر تولید شرکت ملی گاز با توجه به نفوذ وی در مدیریت آستان قدس رضوی به عنوان مدیر ارشد همه پالایشگاهها.

چهارم تعداد کم روزهای کارکرد وی در پالایشگاه نظر به اقماری بودن و مانور دادن مدیرعامل مجتمع روی این مورد به عنوان اصلی ترین عامل برکناری، درصورتیکه مدیران منصوب خود مدیرعامل فعلی در یکسال گذشته همه اقماری و کارکرد آنها مشابه مدیر برکنار شده فعلی است پس این عامل نمی تواند حرف درستی باشد.
پنجم شایعه کم محلی به تذکر مدیر عامل مجتمع بعد از فوت یک نفر در پالایشگاه
ششم جولان دادن مدیر برکنار شده در سازمان ها و نهادهای بیرونی ذی نفوذ در کشور و منطقه.
لازم به ذکر است مدیر برکنارشده پالایشگاه دوم حاصل خروجی ارزیابی در سال ۱۳۹۹ است که به عنوان نفر اول بین همه کاندیدهای مصاحبه شده   به عنوان مدیر پالایشگاه منصوب شد.
آنچه دارد در مجتمع گاز اتفاق می افتد که یک مدیر بعد سی سال بدون دلیل و آنی برکنار شود و فرصتی برای جمع کردن خودش داده نشود ، وسایل وی در کیسه پلاستیکی سطل زباله از اتاقش جمع آوری و در راهرو قرار داده شود و آنگاه سردرگم در سازمان سرگردان شود کار بسیار زننده و نادرستی است، این اتفاق کمتر در وزارت نفت به عنوان یک سازمان قدیمی تا کنون رخ داد ولی چندین مدیر در یکسال گذشته بعد سی سال  سابقه به این طریق برکنار و بلاتکلیف شوند و همچنین شایعه برکناری بقیه مدیران مرتب در بین پرسنل دهان به دهان می گردد،  ناراحتی کارکنان از عملکرد مدیریت در بیست ماه گذشته و ناتوانی مدیریت  از حل مشکلات زیاد کارکنان با وجود وعده های زیاد شاید عمده دلیل این حرکات ایذایی و برکناری آنی افراد باسابقه جهت انحراف افکار از عملکرد منفی مدیریت مجتمع گاز باشد.
تا الان افراد باسابقه زیادی در این شرکت از زمان روی کار آمدن این مدیریت با نهایت بی احترامی و بداخلاقی کنار گذاشته شدند آنهم توسط مدیری که سابقه هیچ مدیریت کلانی در هیچ کجای نفت را قبل از این تجربه نکرده است و مدیر مجتمعی شد که بیش از یک وزارتخانه اهمیت دارد اما امور آن دارد تحقیر افراد باسابقه می چرخد حق یک مدیرعامل انتخاب مدیران خودش هست اما اینکه مدیرارشد سازمان را بدون دلیل واضح و قانع کننده ای به این صورت برکنار کنند و بازاری از شایعات دنبال ایشان راه اندازی شود فقط هنر این مدل مدیریت است.
از آقای وزیر نفت که خودش مستقیما این مدیرعامل را منصوب نمود باید پرسید یک مدیر پالایشگاه که روزانه دوازده میلیون یورو درآمد دارد باید استرس یک پرس غذا در رستوران به میهمان دادن یا گرفتن پروازی برای همکاری که مشکل خانوادگی دارد و…را داشته باشد؟
بیست ماه است مدیریت این مجتمع تغییر کرد،کمترین کار خدماتی و توسعه ای برای رفاه همکاران در هیچ قسمتی صورت نگرفت،حرمت و جایگاه همه مدیریت ها در این مدت شکسته شد،معاون مدیر پالایشگاه منصوب می‌شود و بعد خود مدیر با خبر می‌شود،بعدش شنیده می‌شود همین مسئله به تمسخر همه جا گفته می‌شود که مدیر دعا کند  خودش تغییر نکرد!با این وجود مدیر هیچ جایگاه و ارزشی نزد سایر زیر دستان ندارد،اینها بخشی از مهمترین دستاوردهای مدیریت فعلی مجتمع گاز با حدود بیست هزار نفر پرسنل است و کک هیچکس در وزارتخانه و استان تکان نمی خورد.
نمی شود همه بی تفاوت باشند این نیروها سرمایه انسانی کشور هستند که بعد سالها تجربه مورد تمسخر و تحقیر قرار گیرند،این یک سازمان دولتی است و محل آزمون و خطا نیست.
انگار ماموریت این مدیریت فقط تحقیر کردن و نارضایتی در آوردن است،تا الان کوچکترین خدمات رفاهی و تسهیلات بانکی یا مسافرتی در زمان مدیریت وی اتفاق نیفتاد،وضعیت پرواز ها،کمپ ها و خوابگاه‌ها که از قبل مناسب نبود بسیار بدتر شد،هر ماه یک اطلاعیه کودکانه و رسمی در تمام سازمان صادر می‌شود که نباید کسی از بیرون سفارش کارمندی را برای پست گرفتن یا ارتقا کند، خود ایشان بدون سابقه مدیریتی لازم چگونه مدیرعامل بزرگترین مجتمع گاز خاورمیانه شد؟هیچکدام از مدیرانی را که تا کنون منصوب نمود از قبل اصلا نمی شناخت و همه به وی تحمیل یا سفارش شدند،بعد اطلاعیه می دهد کسی سفارش نگیرد گویا کارمندان از هم شناخت لازم را ندارند.
مدیرانی را تا کنون در پالایشگاهها منصوب نمودند که خواب چنین سمتی را هرگز نمی دیدند و جالب‌تر اینکه خودش هم از همه آنها ناراضی است!
تولید نسبت به گذشته هیچ فرقی نکرد و هر روز آمار تولید و مصاحبه پشت مصاحبه در کانال ها صورت می گیرد.
متلک گویی به بومی ها و به نوعی اختلاف افکنی در بین همکاران و مدیران شگردی است برای نشان دادن اقتدار مدیریتی این روزها در مجتمع گاز.
هرکس دلسوز انسان،مردم و کشور است باید دلسوزی کند و به طریقی به این رفتارها پایان داده شود.مسئولان استانی و کشوری اجازه ندهند سرمایه های انسانی بزرگترین مجتمع گازی کشور بیش از این دچار خسران شوند که دود آن به چشم همه می رود.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین