نصیربوشهرآنلاین – حسن لاوری: چهار سال پیش ، هنگام بازیهای جام جهانی روسیه در قطر بودیم فکر می کردم هر آدمی بایست در طول عمرش یک بار به جام جهانی برود یا اگر کسی بتواند در طول عمرش یکبار برای بازیهای جام جهانی اقدام کند تلاش عبثی نکرده و برایش جذاب و کاری توریستی خواهد […]

نصیربوشهرآنلاین – حسن لاوری:

چهار سال پیش ، هنگام بازیهای جام جهانی روسیه در قطر بودیم فکر می کردم هر آدمی بایست در طول عمرش یک بار به جام جهانی برود یا اگر کسی بتواند در طول عمرش یکبار برای بازیهای جام جهانی اقدام کند تلاش عبثی نکرده و برایش جذاب و کاری توریستی خواهد بود زیبایی‌های جهان را دیدن لذت خاص خود را دارد لذا از ان زمان به فکر جام جهانی ۱۴۰۱ قطر بودم
امروز پنج شنبه با مقدماتی چند ماهه برای رفتن شال و کلاه کرده ساعت ۳ صبح با اسنب به طرف فرودگاه امام رفتم در راه راننده اسنب از مشکلات رانندگی و تجاربش در رانندگی اسنب می گفت تا متوجه شد رهسپار بازیهای جام جهانی قطر هستم موضوع حرفش را به هزینه های این سفرها کرد و گفت نمیدونم مردم که می گویند پول ندارند چگونه به سفرهای خارجی با هزینه های سرسام اور ان می روند طرف برای گربه و سگش ماهانه کلی هزینه می کند ولی راننده اسنب با آن که بازنشسته اداره دیگه است نمی تواند یک صدم هزینه چنین افرادی را برای زندگی اش انجام دهد ، منم در تایید سخنان وی مطالبی مطرح کردم و گرچه سفر من باتوجه به وجود و حضور اقوامم در قطر با هزینه خیلی خیلی کمتری صورت خواهد گرفت ولی هزینه های اولیه بلیت هواپیما و بلیت بازی‌ها برای ما خیلی گران خواهد بود البته برای جهان دیدن و گردش در جهان لازم خواهد بود . (چقدر گرسنه در جهان وجود داردولی ناسا و غیره چقدر هزینه های سر سام آوری در کهکشانها می کند )
خلاصه در فرودگاه امام ، کارکنان هواپیمای قطر ایرویز هیا کارت و بلیط ها را چک کرده و کارت پرواز را صادر می کردند و طبق معمول درگیت بازرسی فرودگاه ما معلولین و جانبازان برای اینکه اطمینانی به ما نیست بیشتر از دیگر افراد باید بازرسی شویم و البته اینبار از بازرسی سفر قبلی ام به ترکیه کمتر تفتیش کردند
قطر ایرویز با آنکه امکانات زیادی برای مسافران نداشت ولی از تمامی ایر های ایرانی یک سر و بالاتر بود ، هواپیمایش نو بود و قسمت مسافران بیزنسی داشت امکانات پذیرایی اش متنوع تر وجذاب تر بود
در طول مسیر توسط گیرنده های تصویری که بر پشت صندلی جلویی تعبیه شده بود سرعت هواپیما ، ارتفاع ، مکان عبور و همچنین شهرهای از کشورهای مختلف همسایه را اعلام می کرد مثلا ؛ ان چه که یادم میاد سرعت ارضی هواپیما را ۴۷۸ کیلومتر تا ۵۸۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع را ۴۰۵۶۴ قدم اعلام می کرد (اعداد دقیق نیست) .
ساعت دقیق رسیدن ، چقدر در راهیم و چقدر دقیقه مانده نیز اعلام می‌شد که توسط خلبان هر نیم ساعت و همچنین گیرنده جلو صندلی ها اعلام می شد.
در هواپیما تعداد کمی مسافر جام جهانی بود و تعداد زیادی اهل افغانستان با زن و بچه هاشون همچنین اهالی ایرانی مقیم قطر در این پرواز با ما بودند ،
در هنگام ورود به فرودگاه قطر ، انتظار داشتم که به جهت جام جهانی حتما سختگیری های خواهند داشت و بازرسی ها زیادی را باید تحمل کنیم و چگونگی چک کردن هیا کارت بر فکر و ذهنم حکم فرما بود ،
برخلاف انتظار هیچگونه بازرسی بدنی و همچنین سخت گیریهای معمول فرودگاه های ایران و حتی کیف پیام نیز مورد بازرسی دستی قرار نگرفت و خروج از فرودگاه با سرعت انجام شد
در بدو ورود به فرودگاه حضور افراد هندی و دیگر کشورهای آفریقایی برای تنظیم و نظم امور و امور خدماتی بشدت به چشم می آمد ، برای راهنمایی مسافران ، تحویل بار و … کار می کردند ، افراد قطری در این جور کارها نمی توان دید .
یکی از اقوام در فرودگاه منتظر بود که با ایشان به شهر دوحه رفتیم

ادامه دارد …

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین