ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده ای نوروز کشیده شد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر: ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده ای نوروز کشیده شد عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از شاخص ترین عملکردهای این […]

ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده ای نوروز کشیده شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر:
ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده ای نوروز کشیده شد

عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از شاخص ترین عملکردهای این اداره در ایام نوروز،اجرای پویش چشم به راهیم برای سومین سال متوالی و اقدامات آموزش رانندگی ایمن، فرهنگ سازی در راستای ترغیب رانندگان به استراحت در سفرهای طولانی است که بسیار تاثیرگذار بود و با استقبال مسافران مواجه شد.

ایشان افزود: در طرح نوروزی از طریق سامانه های هوشمند جاده ای، تردد خودرو در محورهای ورودی و خروجی استان مشابه پارسال، تردد در محورهای درون استانی ۵ درصد،معادل ۱۱ میلیون خودرو افزایش داشته است.

اختر شناس تصریح کرد: با وجود افزایش ترددهای جاده ای استان در نوروز، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده ای کشیده شد. و ۶۷ درصد کشته های تصادفات استان از ۲۷ نفر در سال گذشته به ۹ نفر کاهش یافت، همچنین تصادفات جرحی و خسارتی نیز ۵ درصد کاهش، تلفات موتورسواری ۶ درصد کاهش از ۸۹ سال گذشته به ۸۴ فوتی رسید، که متاسفانه به ازای هر ۳ نفر کشته تصادفات برون شهری ۱ نفر موتورسوار می باشد که نیاز به اقدامات گسترده تر آموزشی و فرهنگی و توجه خانواده ها دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از جابجایی ۲۹۷ هزار و ۳۴۱ مسافر در طرح نوروزی، با ناوگان حمل و نقل عمومی استان خبرداد و گفت: امسال ۶۵ درصد رشد مسافر در استان داشتیم.

اختر شناس در خصوص مهم ترین عملکردهای اداره کل در سال ۱۴۰۲ در بخش حمل کالا گفت: سال گذشته ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن جابجایی کالا در استان بوشهر داشتیم که نشانگر افزایش ۵ درصدی در رونق و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان است.همچنین جابجایی ۱۰۲ هزار تن کالاهای اساسی در سال گذشته توسط ناوگان باری بوشهر انجام شد که عمده کالاهای جابجا شده از مبدا استان، ۵۳ درصد مواد شیمیایی، ۲۱ درصد مواد ساختمانی و معدنی و ۱۳ درصد کالاهای کشاورزی و دامی بود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهرخاطر نشان کرد: در بخش جابجایی مسافر
۵ میلیون و ۳۱ هزار مسافر در سال گذشته جابجا شد، با افزایش ۲۱ درصد، که از این تعداد ۷۵ درصد جابجایی (اتوبوس) ۲۴ درصد (مینی بوس) ۱ درصد (سواری) بود. در بخش تردد جاده ای افزایش ۷ درصدی ترددهای جاده ای در سال گذشته داشتیم، معادل۱۵۷ میلیون و ۱۸۰هزار تردد خودرو.

ایشان تاکید کرد: ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه های هوشمند مجهز است، ۶۰ تردد شمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، ۴ سامانه توزین حین حرکت ،۷ تابلو پیام متغیر نصب شده است، در بخش راه روستایی نیز احداث و بهسازی ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در بوشهر از ابتدای دولت سیزدهم انجام شده است، و بوشهر جزو استان های پیشگام در راه دسترسی مناسب روستایی با شاخص استانی ۹۸ درصد، که میانگین کشور ۸۱ درصد است.

اختر شناس از بسته شدن پرونده راه دسترسی آسفالته روستاهای ۵۰ خانوار به بالای استان بوشهر خبر داد وگفت: آخرین پروژه محور ریز- سرچشمه پس از ۱۰ سال رکود در هفته دولت ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید.

وی یادآور شد: اولویت فعلی این اداره تکمیل آسفالت، راه دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، ۷ روستا معادل ۷۴ کیلومتر که در دستور کار یا تامین اعتبار است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۸ پروژه راه روستایی بوشهر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین