نصیربوشهر – سیدرضا حسینی:   بارها شنیده اید که خنده بر هر درد بی درمان دواست.راستی فکر کرده اید که چه موقع باید بخندید تا دردهایتان التیام پیدا کند.ما پیشنهاد می کنیم که در مواقع زیر اقدام به خندیدن نمایید.   ۱ ـ موقعی که توان پرداخت پول آب وبرق خود  را ندارید و مامورین […]

نصیربوشهر – سیدرضا حسینی:

 

بارها شنیده اید که خنده بر هر درد بی درمان دواست.راستی فکر کرده اید که چه موقع باید بخندید تا دردهایتان التیام پیدا کند.ما پیشنهاد می کنیم که در مواقع زیر اقدام به خندیدن نمایید.

 

۱ ـ موقعی که توان پرداخت پول آب وبرق خود  را ندارید و مامورین این ادارات محترم در حال قطع کردن آب وبرق منزل شما هستند.در این حال چنان قهقه ای بزنید که صدایتان به آسمان هفتم برسد.

 

۲ ـ وقتی که به مدت یک سال قادر به پرداخت اقساط خود نیستید و  بانک حکم تخلیه خانه شما از مراجع قضایی گرفته است و نمی دانید زن وبچه خود را به کجا ببرید، وتنها سرپناه شما آسمان آبی است .دراین  موقع بخندید تا از خنده شما قاضی صادر کننده رای نیز بخندد.

۳ ـ اگر جوان هستید وپس از ماهها دویدن کاری پیدا نکرده اید وچنان ناامیدید که هر لحظه امکان دارد قلب شما از کار بیفتد، قبل از سکته ،خود را از خنده روده بر کنید طوری که عزیزانتان از خدا برایتان طلب مرگ کنند.

 

۴ ـ موقعی که پدر یا مادرتان به بیماری کشنده ای گرفتارند ،اما شما به علت فقر قادر بستری کردن آنها در بیمارستان نیستید و به هر کس و ناکسی مراجعه می کنید می گوید :مشکل شماست ،در این موقع آرام آرام بخندید تا والدینتان جان را به جان آفرین  تسلیم نمایند.

۵ ـ زمانی که دو سال از رفت وآمد شما به اداره ای می گذرد وکارتان به علت نداشتن پارتی انجام نمی گیرد،علاج چیزی بجز خنده نیست ،پس بخندید.

 

۶ ـ هنگامی که با مادر زنتان مواجه می شوید و او با زخم زبان ،شما را جان به لب می کند ،قاطعانه دراین  هنگام هر هر را سر بدهید تا مادر زنتان بداند که شما چقدر مقاوم هستید.

۷ ـ اگر دخترید وقرار است کسی به خواستگاریتان بیاید اما پس از چند روز علیرغم قرار ومدارتان او پشیمان می شود،در این موقع بجای گریه کردن ،بمب خنده بترکانید.

۸ ـ موقعی که پس از چند ماه شکایت وگرفتن وکیل ،دادگاه به نفع شما رای صادر می نماید، اما یکباره ورق برگشته وهمه چیز علیه شماثابت می شود درنگ نکنید وچنان بخندید که قطرات اشک از چشمانتان جاری گردد.

۹ ـ روزی که چهل و پنج هزار و پانصد تومان پول یارانه ها به حسابتان واریز شده وشما چنان ذوق زده شده اید که نمی توانید روی پای خود بند بمانید ،بخندید .

۱۰ ـ اگر دانشجو دانشگاه آزادید وبه علت نداشتن شهریه نمی توانید ادامه تحصیل بدهید ،چنان بخندید که حکم جلب شما صادر شود.

سیدرضا حسینی،بندر کنگان،چهاردهم تیر ماه ۱۴۰۱

  • منبع خبر : نصیر بوشهر