نصیربوشهرآنلاین – حمید عشایری: در باب راکد شدن وضعیت بازار گناوه و مشکلات اقلام ته لنجی ، ذکر چند نکته ضرورت دارد : ۱- در صورت از رونق افتادن بازار گناوه نه فقط لنج داران و کسبه بازار تجاری بلکه تمامی اصناف شهر دچار رکود خواهند شد . رستوران ها ، سوپر مارکت ها […]

 

نصیربوشهرآنلاین – حمید عشایری:

در باب راکد شدن وضعیت بازار گناوه و مشکلات اقلام ته لنجی ، ذکر چند نکته ضرورت دارد :

۱- در صورت از رونق افتادن بازار گناوه نه فقط لنج داران و کسبه بازار تجاری بلکه تمامی اصناف شهر دچار رکود خواهند شد . رستوران ها ، سوپر مارکت ها ، هتل ها ، رانندگان تاکسی و وانت ها ، کارگران ساده و حتی مصالح ساختمانی های شهر و دیگر اصناف همگی بر اساس رونق ته لنجی این بندر ، در اصناف خود سرمایه گذاری نموده اند .
۲- در ایام شیوع پاندومی کرونا اگر همیاری و مساعدت بازاریان گناوه ای در تعطیل کردن بازار گناوه نبود بی شک تمامی کشور دچار بحرانی به مراتب سنگین تر از بحران پشت سر گذاشته شده در ایام کرونا بود . مسئولین استان و کشور بیاد بیاورند که بازاریان و کسبه شهرستان گناوه به عنوان اولین شهر کشور به صورت خود جوش کسب و کار خود را تعطیل کرده ، ستادهای مردمی در جهت ساماندهی ورودی های شهر ، کمک به نیازمندان ، خرید کالا و تجهیزات پزشکی و تجهیز مراکز درمانی و … نمودند.
۳_ بازاریان و لنج داران بندر گناوه از روزگاران قدیم مورد اعتماد کل مردم کشور بوده که نتیجه آن معملات اقتصادی خرد و کلان و حضور گسترده هموطنان در ایام مختلف سال در این بندر بوده است .
۴_ لنج داران این بندر در ایام هشت سال دفاع مقدس به گواه رزمندگان نقش مهم و اساسی را در پشتیبانی از جبه ها داشته اند .
۵_ دولت و دولت مردان بدانند که رکود بازار گناوه قطعا باعث رکود اقتصاد کشور خواهد شد و این موضوع در گذشته نیز محرز شده است .
۶_ براستی کدام امکانات و زیرساخت ها را برای اشتغال جوانان جویای کار این بندر مهیا نموده اید ؟ اولویت جذب در شرکت های بزرگ منطقه بر روی کاغذ با نیروهای بومی اما در عمل به هیچ وجه چنین نیست . کدام مجتمع عظیم صنعتی را در این منطقه ایجاد نموده اید ؟چه میزان به جوانان تحصیل کرده این شهرستان بها داده اید که در صورت رکود بازار و ته لنجی جوانان جویای کار این بندر در آنها مشغول به کار شوند؟
٧-لیست۵٩ قلم کالای آزاد باید بر اساس نیاز کشور باشد.
٨-اشتغال ملوانان به خطر که هیچ در حال نابودی است.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین