نصیربوشهر – مجید غاله: نرخهای جدید تاکسی در شهر بوشهر توسط سازمان حمل ونقل شهرداری بندر بوشهر با تصویب شورای محترم شهر جهت بهره برداری به واحد تاکسیرانی ابلاغ گردید(گرچه نرخها از فروردین به صورت خودجوش افزایش یافته است) تعیین نرخ جدید هر چند که با تاخیر چند ماهه همراه بوده و باید پیشتر اقدام […]

نصیربوشهر – مجید غاله:

نرخهای جدید تاکسی در شهر بوشهر توسط سازمان حمل ونقل شهرداری بندر بوشهر با تصویب شورای محترم شهر جهت بهره برداری به واحد تاکسیرانی ابلاغ گردید(گرچه نرخها از فروردین به صورت خودجوش افزایش یافته است)

تعیین نرخ جدید هر چند که با تاخیر چند ماهه همراه بوده و باید پیشتر اقدام به تصمیم گیری می شد، بالاخره درجهت حمایت از حقوق رانندگان زحمتکش و همشهریان عزیز انجام شد.

در نرخ گذاری اخیر که افزایشی ۴۰ درصدی تا بیش از ۶۰درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد، دارای نکاتی است که بایستی مورد لحاظ قرار گیرد.

۱) آیا نرخهای مصوب ، واقعی وبا کار کارشناسی شده و حقیقی صورت گرفته که توامان جامعه رانندگان وشهروندان از این تصمیم منتفع گردند؟

۲)عوامل نرخ گذار چه اشخاصی هستند و ایا این افراد خودشان از خدمات تاکسیرانی استفاده می نمایند که متوجه نفع یا ضرر هر دو قشر باشند یا خیر.

۳) آیا در کنترل نرخهای سال قبل تاکسیها، مسئولین ذیربط نظارت کامل و موفقی داشته ودر این مورد توانسته‌ اند نرخ اعلامی را به صورت کامل در جامعه هدف به مرحله اجراء در آورند که امسال توقع اجراء دقیق نرخها داشته باشند؟

۲) نرخ جدید با ضمانت سازمان حمل ونقل و تاکسیرانی که فقط با یک دستگاه خودرو صبحها و با چند ساعت گشت زدن در یکی دو خیابان خاص محقق خواهد شد یا خیر؟

۳)آیا وضعیت واحد تاکسیرانی بوشهر ازنظر کمی وکیفی مناسب شهر می باشد یا خیر؟ اما ظاهر امر نشان می دهد که ۷۰ دستگاه تاکسی فرسوده و از رده خارج شده نیاز به جایگزینی وبه روز رسانی داشته باشد.

۴)آیا نرخهای اعلامی مختص تاکسیهای خطی است و شامل خودروهای شخصی مسافر کش هم می شود یا خیر ؟

۴)آیا تاکنون افراد متخلف به ویژه خودروهای شخصی که کرایه های مضاعفی از مردم دریافت می نمایند به دادگاه معرفی شده اند یاخیر و خروجی ان چه بوده است؟

در خاتمه باید اذعان نمود که رانندگان خدوم تاکسیرانی حامیان جدی مقامات مسئول را در کنار خود نمی بینند تا وضعیت معیشتی آنان ارتقاء یابد وبا دلگرمی بیشتر خدمات رسان شهر باشند.

والسلام

  • منبع خبر : نصیر بوشهر