ارمنستان محل یک دسته مگالیتیک یا خرسنگی باستانی تحت عنوان «استون هنج ارمنی» بود. باستان‌شناسان بر پایه تجزیه و تحلیل خود به این نتیجه رسیده‌اند که ساخت این دسته خرسنگی به هزاران سال قبل بر می‌گردد. باستان‌شناسان تصویر موجوداتی عجیب و غریب با سرهای دراز و چشم‌های بزرگ روی این دسته مگالیتیک را کشف کرده‌اند. […]

ارمنستان محل یک دسته مگالیتیک یا خرسنگی باستانی تحت عنوان «استون هنج ارمنی» بود. باستان‌شناسان بر پایه تجزیه و تحلیل خود به این نتیجه رسیده‌اند که ساخت این دسته خرسنگی به هزاران سال قبل بر می‌گردد.

باستان‌شناسان تصویر موجوداتی عجیب و غریب با سرهای دراز و چشم‌های بزرگ روی این دسته مگالیتیک را کشف کرده‌اند. این مجموعه همچنین با عناوین «زوراتس کارر» (Zorats Karer) و «کاراهونج» (Karahunj) شناخته می‌شود و ظاهراً نشانه‌هایی از اولین تمدن حاکم در چند هزار سال قبل آشکار شده‌اند.

تصاویر | کشف شمایلی عجیب شبیه به آدم فضایی‌ها در سنگ‌نگاره‌های باستانی

دانشمندان «پاریس هرونی» (Paris Herouni) و «الما پاراسامیان» (Elma Parasamyan) گسترده‌ترین پروژه تحقیقاتی روی استون هنج ارمنستان را کلید زده‌اند. با توجه به بررسی‌های محققان، نقشه آسمان، یکی از نشانه‌های مرموز فراوان زوراتس کارر بود.

تصاویر | کشف شمایلی عجیب شبیه به آدم فضایی‌ها در سنگ‌نگاره‌های باستانی

این نشانه دنب (Deneb)، قطورترین ستاره صورت فلکی ماکیان (Cygnus) است. این ستاره که به رنگ سفید-آبی است، در فاصله حدود ۲۶۲۰ سال نوری از زمین قرار دارد. جای تعجب دارد که کارشناسان حتی شباهت‌هایی بین استون هنج ارمنستان و گوبکلی‌تپه، محل مگالیتیک موجود در ترکیه پیدا کرده‌اند. در واقع هر دو محل نقشه آسمان شب ماکیان را نشان می‌دهند.

  • منبع خبر : خبرفوری