اشتغال یک هزارو ۲۳۰ نفر از جوانان بومی تا پایان تیر ماه امسال مدیر عامل منطقه ویژه پارس استان بوشهر:اشتغال یک هزارو ۲۳۰ نفر از جوانان بومی تا پایان تیر ماه امسال سخاوت اسدی مدیر عامل منطقه ویژه پارس استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر در تاریخ ۳۱ مرداد اظهار داشت: از […]

اشتغال یک هزارو ۲۳۰ نفر از جوانان بومی تا پایان تیر ماه امسال

مدیر عامل منطقه ویژه پارس استان بوشهر:اشتغال یک هزارو ۲۳۰ نفر از جوانان بومی تا پایان تیر ماه امسال

سخاوت اسدی مدیر عامل منطقه ویژه پارس استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر در تاریخ ۳۱ مرداد اظهار داشت: از مسئولیت های منطقه ویژه پارس به عنوان نماینده دولت در تامین زیر ساخت ها، صدور مجوزهای فعالیت پروانه بهره برداری، نظارت بر تولید، صادرات و واردات، گمرک و بندر، فرودگاه است. امروزه با تلاش همکاران، سازمان منطقه ویژه به کارگاهی از فعالیت های عمرانی تشکیل شده است.

مدیر عامل منطقه ویژه پارس استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد اعتبار عمرانی با ۹۸ درصد جذب شد، ولی امروز که ۵ ماه از سال می گذرد مجموع اعتبار عمرانی مصوب سازمان منطقه ویژه ۱۸۰۰ میلیارد تومان نزدیک به سه برابر است، تلاش می کنیم این رقم را به بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

اسدی افزود: در منطقه پارس جنوبی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲ مجموعه و در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ مجموعه سرمایه گذاری در دریا، خشکی با رقمی معادل ۹۵ میلیارد تومان انجام شده، ودر سال ۱۴۰۱ قریب ۷۰۶ میلیون مترمکعب گاز تولید شده است.

ایشان بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ بیست و یک واحد پتروشیمی و سال ۱۴۰۲ بیست و دو واحد با میزان سرمایه گذاری به قیمت روز ۶۰ میلیارد دلار که با رقم بالا دست به ۱۵۰ میلیارد دلار می رسد.

مدیر عامل منطقه ویژه پارس استان بوشهر خاطر نشان کرد: ظرفیت اسمی تولید به ۴۴ میلیون تن رسیده است و مجموع صادرات سال گذشته به ۱۲ و سه دهم میلیارد بالغ شده است.

اسدی گفت: در حال حاضر ۳۱ طرح باارزش سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد دلار و ۴ طرح دیگر با ارزش ۶/۵ میلیارد دلار در حال اجرا است. همچنین امسال حدود ۸ میلیون و هفتصد هزار تن صادرات منطقه ویژه با ۳/۵میلیارد دلار ارزش صادرات انجام شده است.

مدیر عامل منطقه ویژه پارس استان بوشهر تاکید کرد: یکی از مطالبات مردم طرح های زیست محیطی است، در بحث کاهش فلرینگ در حال حاضر حدود ۹ میلیون متر مکعب گاز فلر می شود، در این حوزه دو پروژه تعریف شده به ارزش ۷۵ میلیون یورو، پیمانکاران پروژه مشخص شده است، که میزان فلرینگ ما تا ۴ میلیون متر مکعب کاهش پیدا می کند، مابقی گاز فلر نیز از طریق مزایده به بخش خصوصی فروخته می شود. در دو سال آینده میزان فلرینگ از ۹ میلیون متر مکعب به ۱/۳ میلیون متر مکعب کاهش پیدا خواهد کرد.

اسدی در خصوص وضعیت اشتغال جوانان بومی در منطقه پارس گفت: تا آخر تیر ماه امسال یک هزار و ۲۳۰ نفر از جوانان بومی منطقه در مشاغل مستمر به کار گرفته شده است؟ که ۷۰۲ نفر در پارس ۱ و ۵۲۹ نفر در پارس ۲ می باشند، که از این تعداد ۱۲۰ نفر از شهرستان عسلویه است. ان شاالله در سال آینده نیز یک هزار نفر از فرزندان بومی منطقه از طریق آزمون ها جذب می شوند.
وی تاکید کرد: تا کنون هیچ شخصی سفارشی مشغول به کار نشده است، تلاش ما بر به کار گرفتن افراد بومی منطقه است.

مدیر عامل منطقه ویژه پارس استان بوشهردر بحث مسئولیت های اجتماعی بیان داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۷۰۹ پروژه با ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار وزارت نفت در حال اجرا است.

اسدی در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور گفت: در سفر رئیس جمهور ۵۲۷۰ میلیارد از محل مسئولیت های اجتماعی نفت و ۱۰۰ میلیارد تومان از شورای راهبردی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام اختصاص یافت که مجموعا ۶۳۰۰ میلیارد تومان مصوبه سفر است.
در سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱ حدود ۲۳۸ میلیارد تومان در حوزه مسئولیت های اجتماعی هزینه شد که امیدواریم امسال به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برسد.

وی همچنین از اختصاص ۲۸۰ میلیارد تومان برای بهسازی پروژه سیراف به جم خبر داد

  • منبع خبر : اختصاصی نصیر بوشهر