روز دوشنبه هفته گذشته با حضور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نماینده کنگان دیر جم و عسلویه در مجلس و با تبلیغات فراوان از میزان اعتبارات شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی رونمایی شد. نماینده‌ی کمیته‌ی اجرایی شورای راهبردی در همین نشست گفته: «میزان اعتبارات تعریف شده برای چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر در بازه‌ی زمانی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ مبلغی معادل ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که این رقم امسال به ۳۶۰ میلیارد تومان برای اجرای ۹۵ پروژه در این شهرستان‌ها رسیده که تا ۵۰۰ میلیارد تومان نیز قابل افزایش است». در حالی مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان یک دستاورد بزرگ ذکر شده که چندی پیش بودجه مسوولیت های اجتماعی شورای راهبردی ماهشهر به مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان تصویب گردیده است.

نصیربوشهرآنلاین:

روز دوشنبه هفته گذشته با حضور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نماینده کنگان دیر جم و عسلویه در مجلس و با تبلیغات فراوان از میزان اعتبارات شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی رونمایی شد.

نماینده‌ی کمیته‌ی اجرایی شورای راهبردی در همین نشست گفته:

«میزان اعتبارات تعریف شده برای چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر در بازه‌ی زمانی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ مبلغی معادل ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که این رقم امسال به ۳۶۰ میلیارد تومان برای اجرای ۹۵ پروژه در این شهرستان‌ها رسیده که تا ۵۰۰ میلیارد تومان نیز قابل افزایش است».

در حالی مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان یک دستاورد بزرگ ذکر شده که چندی پیش بودجه مسوولیت های اجتماعی شورای راهبردی ماهشهر به مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان تصویب گردیده است.

 

این درحالیست که بنابر آمارهای موجود، عسلویه با داشتن ۱۳ واحد بالادستی با ظرفیت تولید ۲۰میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال، ۱۴ واحد میان دستی با ظرفیت ۷میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال و ۳ واحد پایین دستی با ظرفیت ۴/۰ میلیون تن در سال به عنوان پرقدرت ترین منطقه پتروشیمی کشور محسوب می‌گردد.

 

کوچک بودن بودجه ۳۶۰ میلیارد تومانی مسوولیت اجتماعی شورای راهبردی آنجا نمایان تر می شود که بر اساس آمارها فروش فقط دو پتروشیمی عضو شورای راهبردی در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از یک میلیارد دلار بوده است.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین