*بندر تجاری گناوه نیازمند ساخت پارکینگ های مسقف و طبقاتی/ شورای ترافیک و ستاد تسهیلات سفر پای کار باشند* _ حمید عشایری : بندر گناوه بدون شک تجاری ترین بندر کشور به شمار می رود که در تمامی فصول سال مسافران زیادی را در خود پذیرا می باشد به نحوی که این موضوع حتی در […]

*بندر تجاری گناوه نیازمند ساخت پارکینگ های مسقف و طبقاتی/ شورای ترافیک و ستاد تسهیلات سفر پای کار باشند*

_ حمید عشایری :

بندر گناوه بدون شک تجاری ترین بندر کشور به شمار می رود که در تمامی فصول سال مسافران زیادی را در خود پذیرا می باشد به نحوی که این موضوع حتی در گرم ترین فصل های سال نیز قابل لمس می باشد .

گره ترافیکی بازار گناوه سالهاست که در پس وعده های متولیان لاینحل مانده است و فقط با یک اقدام جهادی و عملی را برای انجام آن طلب می نماید.

در نقاط مختلف این بازار زمین هایی با مالکیت دولتی وجود دارند که نیاز پارکینگ این سایت را می توانند مرتفع نمایند اما رفع این معضل باید خواست متولیان و مالکان آنها نیز باشد .
ستاد تسهیلات سفر و شورای ترافیک باید پای کار باشند ، مصوب کنند و به جد پی گیری نمایند .
آموزش پرورش ، بنیاد مسکن ، مسکن و شهرسازی باید با تعامل با شهرداری زمین های بلا استفاده در شلوغترین و ورودی های بازار را برای ایجاد پارکینگ های دائم در اختیار قراردهند و شهرداری نیز اقدام به ساخت پارکینگ نماید .
پارکینگ مناسب کار راهنمایی و رانندگی را برای کنترل ترافیک راحت می نماید ، به خدمات دهی اورژانس را در مواقع لازم سرعت می بخشد ، محیط زیست را از چالش دود بیشتر خودور ها در امان می گذارد ، به کنترل بهداشت شهر کمک می کند ، میزان رضایت مندی از سفر را به گناوه را افزایش می دهد پس میراث فرهنگی و گردشگری نیز به جد باید کمک کند، نیروی انتظامی را در تامین امنیت بیشتر یاری می دهد ، هلال احمر را برای کمک بهتر یاری می دهد ، شرایط کسب و کار را بهبود می بخشد پس اصناف و صنعت و معدن هم باید پای کار باشند .
خلاصه مطلب اینکه برای حل مشکلات ترافیکی در سطح شهر باید همه ادارات و نهاد های متولی به میدان آمده و بستر های لازم را برای ایجاد پارکینگ های مناسب ایجاد نمایند.
استاندار به عنوان نماینده ارشد دولت در استان باید دستور قاطع برای انجام این کار صادر نماید.
فرماندار به عنوان نماینده ارشد دولت در شهرستان باید تمام ادارات را ملزم به همکاری نماید.
میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرستان به عنوان متولیان اصلی ستاد سفر باید بر اهمیت این موصوع تاکید و مطالبه گر باشند.
راهنمایی و رانندگی باید به عنوان دبیر شورای ترافیک و متولی اصلی بازگشایی گره های ترافیکی استان و بندر گناوه به جد این مهم را مطالبه نماید.
https://whatsapp.com/channel/0029VaKFkjY0rGiHaLLslG3w

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین