تخلف ۲۲۷ واحد بنگاه املاک در استان بوشهر مدیر کل راه و شهر سازی استان بوشهر: تخلف ۲۲۷ واحد بنگاه املاک در استان بوشهر محمود دستغیبی مدیر کل راه و شهر سازی استان بوشهر در نشست خبری که در روز ۱۸ مرداد ماه با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: اداره راه و شهرسازی در […]

تخلف ۲۲۷ واحد بنگاه املاک در استان بوشهر

مدیر کل راه و شهر سازی استان بوشهر: تخلف ۲۲۷ واحد بنگاه املاک در استان بوشهر

محمود دستغیبی مدیر کل راه و شهر سازی استان بوشهر در نشست خبری که در روز ۱۸ مرداد ماه با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت:
اداره راه و شهرسازی در سال ۹۰ ۱۳ با ادغام اداره مسکن وراه ترابری تشکیل شد. در حال حاضر این اداره ۵ معاون دارد، ۱ معاون عمومی و ۴ معاونت تخصصی (املاک و حقوقی – شهرسازی و معماری، مهندسی و ساخت و مسکن ) که هر کدام در بخش های مربوط به خود خدماتی را ارائه می دهند،حوزه املاک و حقوقی بعنوان نماینده دولت در اراضی محدوده شهرها را بعهده دارد. معاونت شهرسازی بحث متولی طرح های جامعه شهرها است.

دستغیبی گفت: در ۸ شهرستان بجز عسلویه و جم دارای طرح های مصوبه بافت فرسوده هستیم

ایشان افزود:، در حوزه مسکن ٩٩ ساله تاکنون بالغ بر ۱۲۶۶ هکتار اراضی با همکاری دستگاهای مختلف در کارگروه شوراهای برنامه ریزی در سطح عالی کشور و ۲۷۷۰ در مرحله شورای عالی داریم که عمده ترین آن در محدوده شهر بوشهر است.

مدیر کل راه و شهر سازی استان بوشهر بیان داشت: در کنار مسکن ۹۹ ساله بر حوزه خود مالکی که نقطه قوت در اراضی متصل شهری در این منطقه است تاکید بسیاری شده ، بانک های ملل، شهر، کار آفرین ، رفاه بانک هایی هستند که خدمات در این رابطه را انجام می دهند.

حسینی تاکید کرد:، در حوزه جوانی و جمعیت، اقدامات خوبی انجام شده بیش ۱۳۰۰ متقاضی داریم،، زمیں آنان مشخص شده، این امکان وجود دارد که در حوزه شهری در صورت تمایل از ظرفیت زمین در روستاها استفاده کنند

وی خاطر نشان کرد: نکته اساسی و مهم ساماندهی بنگاهای املاک است که با کمک سایر دستگاهها اقدامی صورت گرفت از ۱۷۰۰ واحد بنگاه املاک در سطح استان قریب ۱۴۹۶ بنگاه باز دید شد ۳۶ واحد منجر به پلمپ شد و ۲۲۷ واحد هم تخلفات حدود ۱/۸ میلیارد تومان که توسط اداره صمت آنها را جریمه شدند و بیشتر آنها بعلت عدم پروانه کسب، گران فروشی و غیره بود‌

دستغیبی تصریح کرد:ساخت پارک های محله ای، فضاهای ورزشی، سرای محله، ساخت کتابخانه، ساخت دو مدرسه در سطح استان از اقدامات این اداره بوده است همچنین در حوزه مهندسی و ساخت یا حوزه راه در شهریور سال گذشته در ۲۶ کیلومتر جاده به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان و در اسفند ۱۴۰۱ دومحور کمربندی دوراهک – کنگان و دو تقاطع غیر همسطح با اعتبار ۸۵۰ میلیارد تومان، باند دوم اهرم برازجان به ارزش روز ۳۰۰ میلیار تومان انجام شده است.

ایشان از تعداد ۱۷۵۸ واحد مسکونی دربافت فرسوده با پروانه ساختمانی صادر شده از سال۱۴۰۰ نام برد

وی در خصوص آزاد راه بوشهر – شیراز گفت: سرمایه گذار مشخص شده همچنان بگیر تفاهم با سرمایه گذار هستیم

دستغیبی به سوالات خبرنگار نصیر آنلاین این گونه پاسخ داد
چرا با وجود اینکه اعتبارات بزرگراه بوشهر – دیر و دالکی به کنارتخته تخصیص یافته ولی هیچ کاری انجام نشده؟
– در مورد بزرگراه بوشهر – دیر با قدمت،۱۲ ساله پیشرفت فیزیکی ۴۱درصد دارد، این پروژه ۳۰۰۰ میلیارد تومان پول می خواهد، که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان تزریق شده و ۱۵ میلیارد تومان مطالبات پیمانکار است. بعضی قطعات آن آسفالت شده و بقیه در دست انجام است. مسیر دالکی به کنارتخته دو قطعه است، ۷/۵و ۶/۵ که مشغول به کار هستند، یکی از قطعه ها بیشتر در کوه است، کارهای خاکی و آب رو انجام شده فعلا کنار در تونل هستند، پیمانکار قطعه دوم از خرداد ماه انتخاب شد،چون پروژه صفر نبود پیمانکار باید حساب و کتاب و پیشرفت فیزیکی را نهایی کند که فرآیند آن در حال انجام است
در زمان وزیر سابق راه و شهر سازی اعتبار یک میلیارد دلاری از صندوق ذخیره برای راه آهن بوشهر – شیراز تصویب شده؛، چرا علی رغم تبلیغات زیاد پیرامون این اعتبار ولی مسئولین کوچکترین اقدام اجرایی در این مورد نداشته اند ؟
-اعتبار تخصیص یافت، که از تهاتر نفت بود، پیمانکار مشخص شده که بزودی شروع به کار خواهد کرد

از شما توقع و انتظار داریم تا پایان پروژه های نیمه تمام هیچ پروژه جدیدی را تعریف نکنید.
– ما دستگاه اجرایی هستیم و بهره بردار و در خواست کننده نیستیم که بخواهیم کلنگ بزنیم یا نزنیم

  • منبع خبر : اختصاصی نصیر بوشهر انلاین