می‌گویند در هر جلسه از حمایت معاون اول رئیس جمهور از حضورش در پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه سخن به میان می‌آورد و همواره بر ارتباط مستقیم و ویژه با وی تاکید دارد؛ البته شایعات تنها به این اظهارات احتمالی ختم نمی‌شود! گلایه کارکنان قدیمی این پتروشیمی از انتصاب افراد نابلد به حوزه پتروشیمی بالاخص […]

 

می‌گویند در هر جلسه از حمایت معاون اول رئیس جمهور از حضورش در پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه سخن به میان می‌آورد و همواره بر ارتباط مستقیم و ویژه با وی تاکید دارد؛ البته شایعات تنها به این اظهارات احتمالی ختم نمی‌شود! گلایه کارکنان قدیمی این پتروشیمی از انتصاب افراد نابلد به حوزه پتروشیمی بالاخص در سمت‌هایی کلیدی چون بخش بازرگانی این شرکت از سوی این مدیرعامل روبه گسترش است و معتقدند مدیرعامل جدید شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه نه تنها خود سابقه‌ای در حوزه پتروشیمی ندارد بلکه افراد منصوب شده از سوی وی نیز طی سه ماه اخیر از مجموعه‌هایی دیگر چون صنعت محصولات بهداشتی به این شرکت کوچ کرده‌اند!
دراین بین بنابر پیگیری ها سوابق مدیرعامل جدید در سایت اطلاع رسانی رسمی این شرکت آمده است:”سرپرست و عضو هیئت مدیره هلدینگ صنعت و معدن تدبیر، رئیس هیئت مدیره شرکت کاغذ سبز خوزستان و رئیس هیئت مدیره شرکت تجارت استوار پارس”
باید گفت هم اکنون شایعات حول و حوش این شرکت روبه افزایش است. از آشنایی اولیه مدیرعامل پتروفرهنگ با آقای مدیرعامل در روز معارفه گرفته تا عدم توانایی او برای مدیریت در یک واحد پتروشیمی؛ هم اکنون نگرانی‌ها و شایعات در خصوص آینده این شرکت بسیار است و شاید لازم باشد با توجه به آنکه سرمایه فرهنگیان کشور دراین شرکت هزینه گشته نظارتی جدی بر عملکرد آقای مدیرعامل و البته نحوه انتصابات وی صورت گیرد.
با اینحال بسیاری از کارشناسان و کارکنان پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در ابتدای حضور آقای مدیرعامل نگاهی خوشبینانه به این اتفاق داشتند و معتقد بودند که ارتباط مستقیم وی با معاون اول رئیس جمهور می‌تواند بخش زیادی از مشکلات این شرکت را برطرف نماید.
درحالیکه گفته می‌شود مشکلات اساسی این شرکت را که باید در مشکلات حقوقی کیمیای پارس ازجمله(سهامداران اقلیت،بیمه تامین اجتماعی،پرونده آستوریا)، تامین مشکل یوتیلیتی،مذاکره با دولت جهت پایین اومدن نرخ خوراک گاز، و حل کردن مشکل مالی با بانک ملی دانست همچنان حل نشده باقی مانده و ظاهرا عزم جدی برای حل آنان نیز وجود ندارد.
دراین بین برخی از کارشناسان مشکلات ناشی از حضور آقای مدیرعامل جدید برراس مدیریت این پتروشیمی راعدم شناخت از همه واحدهای شرکت، بی اعتمادی نسبت به پرسنل، عدم شناخت از منطقه عسلویه، عدم تصمیم گیری بعضا مناسب پیرامون موضوعات شرکت و انتصاب افراد بی‌تخصص و کنار زدن افراد متخصص می‌دانند که البته باید به یکایک این موارد رسیدگی شود و در صورت صحت موارد فوق عزمی راسخ برای حل مشکلات امروز پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه داشت.
دراین بین شاید بد نباشد به خروج برخی از مدیران این شرکت طی سه ماه گذشته اشاره نمود که خود گواهی بر دل نگرانی‌هایی است که مسوولان بالادست این شرکت باید پاسخگوی آن باشند و پاسخ دهند اگر انتصاب آقای مدیرعامل به دلیل ارتباطات نزدیک وی با افراد کلیدی دولت نبوده پس علت چنین تصمیمی چه بوده است. هرچند که “نفتی‌ها” اعلام آمادگی می‌نماید: همانطور که دغدغه کارشناسان و کارکنان این شرکت را منتشر نموده؛ عملکرد سه ماهه آقای مدیرعامل را نیز جهت تنویر افکار عمومی بویژه فرهنگیان کشور منتشر نماید!
چه مدیرانی ظاهرا از مجموعه کیمیای پارس خاورمیانه خداحافظی کرده‌اند؟(بنابر شنیده‌ها)

۱- رئیس مهندسی عمومی به پتروشیمی جم رفته است.
۲- رئیس تعمیرات و نگهداشت ابزاردقیق و آنالایزر به پتروشیمی جم رفته است.
۳- مدیر بازرگانی احتمالا به زودی به بازرگانی پتروشیمی بندرامام خواهد رفت.
۴- رئیس لجستیک ظاهرا به یک شرکت خصوصی فعال در صنعت خودرو رفته است.
۵- رئیس صادارت هنوز در شرکتی مشغول نشده است.
۶- مسئول تحلیل بازار ظاهرا هم اکنون درخواست استعفا داده تا به بخش خصوصی برود.
۷- کارشناس تدارکات خرید خارج گویا سه هفته مرخصی استحقاقی رفته بعد از آن باز مرخصی بدون حقوق گرفته تا یکماه (طبق شنیده‌ها برنمی‌گردد.)

شایعه شده سایر مدیران و روسای در حال ارسال رزومه به پتروشیمی‌های همجوار هستند.

برخی از افراد منصوب شده توسط آقای مدیرعامل جدید:

۱- مدیر بازرگانی فعلی پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه پیش ازاین مدیربازرگانی شرکت پاکسان بوده است.
۲- رئیس لجستیک فعلی فاقد سابقه در صنعت پتروشمی
۳-رئیس دفتر مدیرعامل فاقد یک روز سابقه در صنعت پتروشیمی

  • منبع خبر : نفتی ها