نصیربوشهرآنلاین: پتروشیمی خارگ با ۶۱ درصد کاهش فروش و در بخش تولید در رتبه نخست کم‌فروش‌ترین پتروشیمی‌های بورس نسبت به شهریور ۱۴۰۱ رکود بدترین عملکرد را در یک ماه اخیر داشته است! کم‌فروش‌ترین پتروشیمی‌های بورس پتروشیمی خارک با ۶۱ درصد کاهش فروش در رتبه نخست این لیست قرار دارد و پس از آن ارومیه با […]

نصیربوشهرآنلاین: پتروشیمی خارگ با ۶۱ درصد کاهش فروش و در بخش تولید در رتبه نخست کم‌فروش‌ترین پتروشیمی‌های بورس نسبت به شهریور ۱۴۰۱ رکود بدترین عملکرد را در یک ماه اخیر داشته است!

کم‌فروش‌ترین پتروشیمی‌های بورس
پتروشیمی خارک با ۶۱ درصد کاهش فروش در رتبه نخست این لیست قرار دارد و پس از آن ارومیه با ۵۹ درصد کاهش، شیراز ۵۶ درصد کاهش، کرمانشاه ۵۲ درصد کاهش، پردیس ۴۰ درصد کاهش، آبادان ۳۹ درصد کاهش قرار دارند.
پتروشیمی‌های نوری، بوعلی، خراسان، فناوران نیز نسبت به سال گذشته با کاهش فروش مواجه بوده‌اند.

براساس بررسی‌های انجام شده پتروشیمی مارون در بخش تولید توانست عنوان بیشترین افزایش مقدار فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را از آن خود کند. به طوری که مقدار فروش مارون در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۸ درصد رشد کرد و از ۱۰۷ هزار تن در شهریور ۱۴۰۱ به بیش از ۱۵۹ هزار تن در شهریور سال جاری رسید.

همچنین شغدیر و زاگرس دو پتروشیمی دیگر بودند که جایگاه دوم و سوم بیشترین افزایش مقدار فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تصاحب کردند. به طوری که مقدار فروش شغدیر ۳۲.۲ و زاگرس ۱۸.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

پس از آن پتروشیمی‌ پارس با ۱۱ درصد افرایش سود قرار دارد. آریاساسول نیز با ۹ درصد افزایش رتبه بعد را به خود اختصاص داده است.

پتروشیمی‌های اراک، قائدبصیر، تندگویان دیگر پتروشیمی‌های پرفروش بوده‌اند.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین