نصیربوشهرآنلاین – حمید عشایری: در مجاور روستای گشویی و در کنار جاده ساحلی گناوه به بوشهر سالهاست که برای تصفیه فاضلاب بندر گناوه سایتی طراحی و مستقر شده است اما متاسفانه فقط محلی برای تخلیه فاضلاب شهری و ورود مستقیم به دریا تبدیل شده است . بر اساس تصاویر بخش وسیعی از منطقه به […]

 

نصیربوشهرآنلاین – حمید عشایری:

در مجاور روستای گشویی و در کنار جاده ساحلی گناوه به بوشهر سالهاست که برای تصفیه فاضلاب بندر گناوه سایتی طراحی و مستقر شده است اما متاسفانه فقط محلی برای تخلیه فاضلاب شهری و ورود مستقیم به دریا تبدیل شده است .

بر اساس تصاویر بخش وسیعی از منطقه به دلیل فعالیت چندین ساله این سایت تبدیل به منجلابی از فاضلاب شده است .
عمده فاضلاب موجود در این تصفیه خانه از طریق کانال زه کش مستقر در منطقه وارد دریا شده و در واقع وارد سفرهای غذایی مردمان این دیار می گردد.

سالهاست که فعالان محیط زیست این شهرستان برای ساماندهی این سایت فریاد می زنند اما ظاهراً گوش شنوایی نیست .
بر اساس شنیده ها برای تکمیل این سایت مناقصه در حال انجام است که نگارنده از جزئیات آن بی اطلاع است .

این سایت از ابتدایی ترین علائم شناسایی یعنی تابلو محروم می باشد ، همچنین شاهد تخلیه نخاله های ساختمانی در مجاور آن هستیم و ضمناً یک نگهبان برای حفاظت از اموال دولتی در این مکان مستقر نیست .

بر اساس مشاهدات صورت گرفته نیزارهای برخی از حوضچه ها برای مصرف دام و طیور توسط اهالی منطقه کنده میشود و برخی از شهروندان نیز برای شکار پرنده های موجود در این سایت به آن محل تردد دارند .
در حالی که ما سالهاست فریاد بی آبی میزنیم و استاندار به دنبال خیرین حوزه آب است و دولت در حال احداث آبشیرین کن ، چرا نباید با تکمیل این سایت و تصفیه آب آن ضمن جلوگیری از نابودی محیط زیست منطقه بخش عمده ای از مشکل بی آبی منطقه را با فروش آب تصفیه شده این سایت برای مصارف صنعتی و کشاورزی حل نماییم.؟

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین