نصیربوشهر – رضاسیاهوشی: مهمان این هفته ما یکی از بچه های بامرام و باصفای لاین ۱۱ احمدآباد آبادان هست . گفتگوی رضا سیاهوشی و منصور بهرمان: متولد سال ۱۳۴۱ لاین ۱۱ محله احمد آباد آبادان و همسایه « احمدخان رزمی » با اخلاق و دوست داشتنی بودیم که بدون تردید یکی از بهترین مدافعان و […]

نصیربوشهر – رضاسیاهوشی:

مهمان این هفته ما یکی از بچه های بامرام و باصفای لاین ۱۱ احمدآباد آبادان هست .
گفتگوی رضا سیاهوشی و منصور بهرمان:

متولد سال ۱۳۴۱ لاین ۱۱ محله احمد آباد آبادان و همسایه « احمدخان رزمی » با اخلاق و دوست داشتنی بودیم که بدون تردید یکی از بهترین مدافعان و برترین قیچی زن تاریخ فوتبال ایران بود.

✔️بعد از کوچ از آبادان و در سن و سال کمتر از ۵ سالگی به محله سنگی و حوالی میدان سینگر اقامت کرده و سپس مدت کوتاهی در محله بن مانع و در آخر هم به محله ای رفتند که فوتبالیست های نامی و بسیار خوبی به لحاظ فنی و اخلاقی معرفی کرد « محله شاه آباد » و «کوتی »فعلی .

تعریف خاطراتش از زمین خاکی فوتبال میدان سینگر سنگی شروع می کند و می گوید : «وقتی فوتبال بازی میکردم و درون دروازه قرار میگرفتم و بچه های بزرگتر از خودم اعتقاد داشتند آینده خوبی دارم. »

تقریبا در سن نه سالگی در محله شاه اباد یا همان کوتی که مملو از استعداد بود و در میدان پشت زندان با بازیکنان بزرگی چون حسین حیدری (تینو)، حسین وردیانی ، حسن حیدری، ماشاالله سینا ودیگر بزرگان و با وجود سن بسیار کم مرا درون دروازه میگذاشتند.

مدتی بعد همزمان که در تیم محل بازی میکردم با تیم «پیشاهنگ »که بعدها تیم « کارگر » شد هم تمرین میکردم که بعد توسط « آقای ابراهیم فرهومند » سرمربی و پیشکسوت عزیزی که زندگی ورزشی و فوتبالیم را مدیونش هستم به عنوان دروازه بان چهارم پذیرفته شدم .
در تیم کارگر و باتوجه به اینکه دروازه بانی بزرگ و آماده ای همچون حیدرخان غلامی نژاد داشت و من نیز سن و سال کمی داشتم ، اما استاد فرهومند در بیشتر بازی های دوستانه مثل بازی با راه آهن تهران و چندتا تیم شیرازی من را درون دروازه قرار می داد.
در تیم کارگر بودم که برای تیم ملی جوانان انتخاب شدم و پس از آن هم علیرغم اینکه تیم « ایرانجوان » خواهانم بود اما به تیم « پاس » رفتم و پس از ۴ سال حضور در آن باشگاه و خاطراتی خوب و خوش و قهرمانی های متعدد به «باشگاه ایرانجوان » رفته و فوتبال خود را با تیم محبوبم به پایان رساندم.

✔️بهرمان دروازه بانی بااخلاق ، شایسته ، بانشاط و بسیار جسور و فنی بود و به نوعی همیشه آماده و سرحال بود اما هیچوقت اهالی فوتبال و پیشکسوتان بازی منتخب بوشهر و منتخب فارس و درخشش « منصور بهرمان » که بوشهری ها با نتیجه دو بر یک و با گل های ابراهیم رفعت و حمید کللی فر در ورزشکاه شهدای ارتش پیروز شدند و تیتر فردای رسانه های ورزشی و بخصوص دنیای ورزش که تیتر زد « فارس مغلوب دروازه بان بوشهر شد » فراموش نخواهند کرد.

و اما منصورخان هم در آخر امیدوار به بهبود وضعیت فوتبال بیمار بوشهر بوده و از گرمی مسابقات و شور و نشاط آن در دوران خود گفت و آرزوی سلامتی برای همه پیشکسوتان داشت و باز مراتب تقدیر و سپاس فراوان از ژنرال فوتبال بوشهر ( ابراهیم فرهومند ) می کند و گفت از کودکی عاشق زنده یاد «تورانی » و روح جوانمردی آن بزرگ مرد بودم.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر