در گذشته وقتی برای صاحب مقامی عریضه یا نامه ای نوشته میشد برای آن که خواهش یا درخواست آنها رد نشود و به چشم بیاید هدیه ای به همراه عریضه ضمیمه می کردند و به نوعی باجی می دادند. داستان میدان رو به روی پارک شغاب هم گویا شبیه به همان هدیه برای خالی نبودن […]

در گذشته وقتی برای صاحب مقامی عریضه یا نامه ای نوشته میشد برای آن که خواهش یا درخواست آنها رد نشود و به چشم بیاید هدیه ای به همراه عریضه ضمیمه می کردند و به نوعی باجی می دادند.

داستان میدان رو به روی پارک شغاب هم گویا شبیه به همان هدیه برای خالی نبودن عریضه بوده است.بنا به گفته اعضای شورا اجرای میدان روبروی پارک شغاب که با هزینه ۱٫۵ میلیاردی بوده ضرورت نداشته وقتی که پروژه های متعددی در شهر زمین مانده، این میدان که با درخواست شهردار وقت، شورای ترافیک برای آن مجوز صادر کرده و از طرفی مجوز کمیسیون ماده ۵ را نداشته است چون در طرح تفصیلی چنین میدانی نبوده است.

 با تمام این این مخالفت ها این پروژه اجرا شد اما چرا این میدان به این صورت طراحی و ساخته شده است؟ البته این اولین طرح و اجرای شهرداری بوشهر نیست که فوق العاده زشت و فاقد زیبایی شناختی اجرا می شود به وفور میتوان به سازه‌ها و المان‌های شهری چندین سال گذشته اشاره کرد که اکثرا غیرکارشناسی و عاری از خلاقیت، و فاقد زیبایی شناسی و فرهنگ بومی هستند و جالب اینجاست که شهردار سابق دکترای شهرسازی داشت و ده ها معاون فنی و کارشناس در استخدام شهرداری هستند حتی یکی از اعضای شورا هم دکترای معماری دارد و در انتخابات شورا خود را مشاور شهردار میلان معرفی می کرد! اما چرا خروجی طرح ها و المان های شهرداری بوشهر بدین گونه است؟
یکی از بزرگترین علت های آن نبود شایسته سالاری است که افراد بر اساس روابط در شهرداری استخدام و پست می گیرند و علت دیگر بده بستان های داخلی شهرداری و شورا و پیمانکاران می باشد، که به علت عدم شفافیت مالی شهرداری مجبور می شوند برای خالی نبودن عریضه خود در این بده بستان ها این چنین پروژه هایی را تعریف و اجرا کنند تا به شهروندان نشان دهند که مثلا مشغول انجام پروژه های عمرانی هستند!

  • منبع خبر : نصیر بوشهر