براساس آمار منتشر شده از فروش ماهیانه پتروشیمی خارک در تارنمای کدال این شرکت بیش از هزار میلیارد تومان از فروش محصولات خود درآمد کسب نموده است. فروش محصولات پتورشیمی خارک شامل متانول، بوتان، پنتان، پروپان و گوگرد در آبان ماه سال جاری عمدتا صادراتی بود و هیچگونه فروش داخلی نداشته است این شرکت در […]

براساس آمار منتشر شده از فروش ماهیانه پتروشیمی خارک در تارنمای کدال این شرکت بیش از هزار میلیارد تومان از فروش محصولات خود درآمد کسب نموده است.

فروش محصولات پتورشیمی خارک شامل متانول، بوتان، پنتان، پروپان و گوگرد در آبان ماه سال جاری عمدتا صادراتی بود و هیچگونه فروش داخلی نداشته است این شرکت در دوره یک ماهه آبان ۱۴۰۱ به مقدار ۷۳۷ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده بود که در آبان ماه امسال با رشد ۷۶ درصدی به فروش بیش از یک هزار میلیارد تومان دست یافت.

تولیدات شخارک از مرز ۹۳ هزار تن گذشت

پتروشیمی خارک که با نماد شخارک در بازار سرمایه شناخته می‌شود در هشتمین ماه سال جاری بیش از ۹۳ هزار تن تولید داشته است که بیشترین سهم را در تولید متانول با ۵۳ هزارتن دارد.

میزان تولید هریک از محصولات پتروشیمی خارک در دوره یک ماهه آبان به ترتیب شامل پروپان ۱۰.۵۴۷ تن، بوتان ۱۲.۲۰۸ تن، گوگرد ۸.۳۰۱ تن و پنتان پلاس ۹.۲۵۳ تن می‌باشد.

پتروشیمی خارک با توجه به تجریه ده‌ها ساله در امر صادرات به عنوان یکی از مطمئن‌ترین تامین کنندگان محصولات تولیدی خود با استاندارد‌های روز جهانی شناخته می‌شود.

طرح متانول دوم شرکت پتروشیمی خارک

شرکت پتروشیمی خارک به منظور توسعه و افزایش بهره وری، طرح متانول دوم خود را با ظرفیت ۱,۴۰۰,۰۰۰ تن در سال در دستور کار قرارداد. عملیات مهندسی پایه توسط شرکت Davy process Technology و تحت لیسانس شرکت JohnsonMattey که در زمره بهترین شرکت‌های دانش فنی می‌باشد و بر اساس خوراک offgas خروجی از واحد NGL صورت پذیرفت. مهندسی تفضیلی طرح با پیشرفتی حدود ۶۰ درصد توسط مهندسی مشاور ناموران انجام پذیرفته است. نظر به تعویق طرح NGL خارک و عدم تامین خوراک مورد نیاز طرح متانول دوم از این واحد و همچنین عدم امکان تامین مالی، در سال ۱۳۹۷ تسویه حساب با کنسرسیوم ناموران و توسعه شبکه‌های صنعتی به عمل آمد.