*گذری و نظری*… *شهرسازی در ایران* .. گذرم به خیابان اصلی شهرکی و کوچه هایش افتاد.سالها پیش پیرمردی را دیدم که می گفت کارگر مهندسین آمریکایی در ساخت بلوار خیابان زند شیراز بوده است و از آنها پرسیده چرا این خیابان را این همه پهن وعریض می سازید.مهندس به کارگر ما می گوید شما امروز […]

*گذری و نظری*…
*شهرسازی در ایران* ..

گذرم به خیابان اصلی شهرکی و کوچه هایش افتاد.سالها پیش پیرمردی را دیدم که می گفت کارگر مهندسین آمریکایی در ساخت بلوار خیابان زند شیراز بوده است و از آنها پرسیده چرا این خیابان را این همه پهن وعریض می سازید.مهندس به کارگر ما می گوید شما امروز می بینی و‌ما ۵۰ سال دیگر .
امروز شهرکی که نوساز است ورودی اصلیش بیشتر از ۱۶متر نیست و بعد از چند سال گنجایش خودروهایش را ندارد .آسفالت کوچه هایش مرتب بوسیله ی ادارات برق و آب و گاز و فاضلاب کنده می شود و دهها مورد اینچنینی که هر روزه می بینیم .

*نظری*..

امروز وقتی خیابان زند را میبینیم به دوراندیشی و آینده نگری آن مهندس پی میبریم .
مهندسین شهرسازی ما نمی خواهد به کشورهای دیگر نگاه کنند حداقل به همین ابنیه ی داخلی قبل از انقلاب هم توجه نمایند می توانند الگو برداری کرده و در ساخت شهرک های جدید اعمال نمایند.اینکه بعد از ده سال فلان اداره یادش میاد فلان کوچه دوباره کنده شود و بعد از آن چون جگر زلیخا پاره پوره و پر از چاله چوله گردد این نهایت بی مدیریتی در ساخت و سازو‌معماری شهرهاست.لطفا توجه فرمایید.

  • منبع خبر : اختصاصی نصیر بوشهر انلاین